BMW e30 327 TIC
Posted: 20 Nov 2005, 17:02
Tradigt att göra en liknande projekttråd som jag hade innan, som man hade lagt ned många timmars jobb på! Men det är väl bara att ta nya tag...
Motorn
M20 b25 Block
M20 b20 Topp (PPF-Portad, svetsad samt planad)
PPF 270/280 Turbokamaxel
Rostfria Raceventiler
CP Pistons Kolvar
Smidda 130mm Vevstakar
ETA Vevaxel
Allt balanserat
Alla lager, packningar och packboxar nya
Oljekylning till kolvarna
PPF Stödgördel
Pyramidringar (skärkantsringar)
PPF Grenrör
PPF 50mm Wastegate
PPF 50mm Dumpventil
PPF 800x200x70mm IC
3" (76mm) Tryckrör
PT 67BB turbo *news*
3.5" downpipe
3" avgas
Egenbyggt Aluminim Insug ala PPF style med fullradietrattar
Autronic SM2 Styrsystem
MSD DIS4 Tändsystem
MSD dubbelspolar
Bränslesystem
AN-8 stålomspunnen Slang Matning
AN-6 stålomspunnen Slang Retur
Dubbla 984 Bränslepumpar
KL-5 Bränslefilter
Fuelcell
Aeromotive BTR
Precision Turbo (MSD) 785cc Spridare
Custommade Fuelrail
Kaross/Interiör
E30 325ic -89
Något utökad Skyddsbåge
Rensad inredning
Dörrsidor, ryggstöd och hatthylla i 2mm Aluplåt
Rieger GTS (Mycket modifierad) Frontspoiler
Rieger GTS Bakspoiler
Rieger Sidokjolar
15" OZ-racing (Dragracefälgar)
????17-18" (Gatfälgar)
M/T Dragradialer 235/60-15"
???? Gatdäck
Autometer Vatten, olje samt avgas-temp
Autometer varvräknare
Autometer Olje samt ladd-tryck
2st Racingstolar (har ej köpt än)
Drivlina
M-coupe ZF 5-vxl låda
328 Kardan
E28 M535 Diffbroms 3.07 (modifierad samt renoverad)
E28 M535 Knutar med sviktstålsdrivaxlar
Chassie, Bromsar
I DAGSLÄGET
Gula Koni dämpare
60-40 FK sänkningssats
Powerflexbussningar i framvagn, krängningshämmare samt bärarmar bak
Delrinbussningar till Bakvagnsbalk, motorfäste, växellådfäste samt diffkåpa
Justerbar Cambervinkel genom excenterskruvar
Fjädertornsstag bak
Pinnskruvar istället för hjulbultar
Orginal renoverade Bromsar bak
Fram Slitsade Orginalskivor
Carbotech BOBCAT belägg
Stålomspunna Bromsslangar
Renoverade Bromsok
Förhoppningsvis innan bilen rullar
FK Koenigsport Coiloverkit
STÖRRE bromsar
02-depån Krängningshämmare 22mm fram, 20mm bak justerbara (fixat)
Har säkerligen glömt en del, men jag får fylla på efter hand som! Senaste nytt är altså att jag skall byta turbo från HX50 till PT67BB! Enligt de som vet så klarar denna rena raceturbo ett par kusar till utöver hx50 ca 700st, samt att jag kommer ha fullt ladd lite tidigare!
Målet för 2006 är ganska högt satt då jag kostat på motorn alla dessa nya prestandadelar! Motorn skall bromsas till över 700hk i racemappen! Får se om det blir på rototest eller något liknande!
Motorn
M20 b25 Block
M20 b20 Topp (PPF-Portad, svetsad samt planad)
PPF 270/280 Turbokamaxel
Rostfria Raceventiler
CP Pistons Kolvar
Smidda 130mm Vevstakar
ETA Vevaxel
Allt balanserat
Alla lager, packningar och packboxar nya
Oljekylning till kolvarna
PPF Stödgördel
Pyramidringar (skärkantsringar)
PPF Grenrör
PPF 50mm Wastegate
PPF 50mm Dumpventil
PPF 800x200x70mm IC
3" (76mm) Tryckrör
PT 67BB turbo *news*
3.5" downpipe
3" avgas
Egenbyggt Aluminim Insug ala PPF style med fullradietrattar
Autronic SM2 Styrsystem
MSD DIS4 Tändsystem
MSD dubbelspolar
Bränslesystem
AN-8 stålomspunnen Slang Matning
AN-6 stålomspunnen Slang Retur
Dubbla 984 Bränslepumpar
KL-5 Bränslefilter
Fuelcell
Aeromotive BTR
Precision Turbo (MSD) 785cc Spridare
Custommade Fuelrail
Kaross/Interiör
E30 325ic -89
Något utökad Skyddsbåge
Rensad inredning
Dörrsidor, ryggstöd och hatthylla i 2mm Aluplåt
Rieger GTS (Mycket modifierad) Frontspoiler
Rieger GTS Bakspoiler
Rieger Sidokjolar
15" OZ-racing (Dragracefälgar)
????17-18" (Gatfälgar)
M/T Dragradialer 235/60-15"
???? Gatdäck
Autometer Vatten, olje samt avgas-temp
Autometer varvräknare
Autometer Olje samt ladd-tryck
2st Racingstolar (har ej köpt än)
Drivlina
M-coupe ZF 5-vxl låda
328 Kardan
E28 M535 Diffbroms 3.07 (modifierad samt renoverad)
E28 M535 Knutar med sviktstålsdrivaxlar
Chassie, Bromsar
I DAGSLÄGET
Gula Koni dämpare
60-40 FK sänkningssats
Powerflexbussningar i framvagn, krängningshämmare samt bärarmar bak
Delrinbussningar till Bakvagnsbalk, motorfäste, växellådfäste samt diffkåpa
Justerbar Cambervinkel genom excenterskruvar
Fjädertornsstag bak
Pinnskruvar istället för hjulbultar
Orginal renoverade Bromsar bak
Fram Slitsade Orginalskivor
Carbotech BOBCAT belägg
Stålomspunna Bromsslangar
Renoverade Bromsok
Förhoppningsvis innan bilen rullar
FK Koenigsport Coiloverkit
STÖRRE bromsar
02-depån Krängningshämmare 22mm fram, 20mm bak justerbara (fixat)
Har säkerligen glömt en del, men jag får fylla på efter hand som! Senaste nytt är altså att jag skall byta turbo från HX50 till PT67BB! Enligt de som vet så klarar denna rena raceturbo ett par kusar till utöver hx50 ca 700st, samt att jag kommer ha fullt ladd lite tidigare!
Målet för 2006 är ganska högt satt då jag kostat på motorn alla dessa nya prestandadelar! Motorn skall bromsas till över 700hk i racemappen! Får se om det blir på rototest eller något liknande!