Page 1 of 1

Komp 13.5

Posted: 06 May 2008, 16:28
by Jonis_88
Körde komptest igår på min m50b25. Fick fram mellan 13.1 och 13.5 på alla cylindrar. Är det bra eller? Tycker det låter lite små högt :shock:

Re: Komp 13.5

Posted: 06 May 2008, 16:36
by ecm_z28
Jonis_88 wrote:Körde komptest igår på min m50b25. Fick fram mellan 13.1 och 13.5 på alla cylindrar. Är det bra eller? Tycker det låter lite små högt :shock:


det där är statisk komp, runt 16 är högt

12,5-14 är helt normalt :)

Posted: 06 May 2008, 17:10
by Jonis_88
fint de :D

Posted: 06 May 2008, 21:17
by pelko
Får flika in med en fråga här.

Min brors 205 GTI startar inte fastän den får gnista och bensin till railen (ska se om spridrarna öppnar också nästa gång jag kikar på den).

Den hade på ettans burk 9kg och var lägst medans fyrans hade 14kg, jag antar att något är riktigt galet?

Hur mycket får det diffa mellan burkarna? De andra burkarna, dvs 2an och 3an hade 12kg.

Mvh Mathias

Posted: 06 May 2008, 21:31
by Nemesis_turbo
pelko wrote:Får flika in med en fråga här.

Min brors 205 GTI startar inte fastän den får gnista och bensin till railen (ska se om spridrarna öppnar också nästa gång jag kikar på den).

Den hade på ettans burk 9kg och var lägst medans fyrans hade 14kg, jag antar att något är riktigt galet?

Hur mycket får det diffa mellan burkarna? De andra burkarna, dvs 2an och 3an hade 12kg.

Mvh Mathias


man brukar säga att upp till 1kg är acceptabelt..

16kg högt? fasiken hade 19kg statisk tryck rakt över i min 240..... dock hade vi juh tat av toppen 3.5 mm

Posted: 07 May 2008, 01:43
by Jonas_Linder
Jag har hört att det får diffa 2 Kg mellan högsta och lägsta för att vara acceptabelt. men din skillnad är alldelles för stor. Slitna ringar?

Posted: 08 May 2008, 06:48
by ecm_z28
Nemesis_turbo wrote:
pelko wrote:Får flika in med en fråga här.

Min brors 205 GTI startar inte fastän den får gnista och bensin till railen (ska se om spridrarna öppnar också nästa gång jag kikar på den).

Den hade på ettans burk 9kg och var lägst medans fyrans hade 14kg, jag antar att något är riktigt galet?

Hur mycket får det diffa mellan burkarna? De andra burkarna, dvs 2an och 3an hade 12kg.

Mvh Mathias


man brukar säga att upp till 1kg är acceptabelt..

16kg högt? fasiken hade 19kg statisk tryck rakt över i min 240..... dock hade vi juh tat av toppen 3.5 mm


på en normal otrimmad motor är 16bar högt, sen är det klart att om man höjjer kompet sticker dynamiska kompet iväg oxå, går säkerligen att få över 20 utan större problem.. :)

polarns 740 16v hade 16,5 rakt igenom när insugskammen stod ett kugg fel.. iofs fick den 740in samma karraktär som en m20b25.. totalt död under 4500.. men jävlar vad den vaknade sen.. ;)

gick dock sås som ett mindre kebabhak ;)

Posted: 08 May 2008, 06:53
by ecm_z28
Nemesis_turbo wrote:
pelko wrote:Får flika in med en fråga här.

Min brors 205 GTI startar inte fastän den får gnista och bensin till railen (ska se om spridrarna öppnar också nästa gång jag kikar på den).

Den hade på ettans burk 9kg och var lägst medans fyrans hade 14kg, jag antar att något är riktigt galet?

Hur mycket får det diffa mellan burkarna? De andra burkarna, dvs 2an och 3an hade 12kg.

Mvh Mathias


man brukar säga att upp till 1kg är acceptabelt..

16kg högt? fasiken hade 19kg statisk tryck rakt över i min 240..... dock hade vi juh tat av toppen 3.5 mm


på en normal otrimmad motor är 16bar högt, sen är det klart att om man höjjer kompet sticker dynamiska kompet iväg oxå, går säkerligen att få över 20 utan större problem.. :)

polarns 740 16v hade 16,5 rakt igenom när insugskammen stod ett kugg fel.. iofs fick den 740in samma karraktär som en m20b25.. totalt död under 4500.. men jävlar vad den vaknade sen.. ;)

gick dock sås som ett mindre kebabhak ;)