Komp 13.5
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: Komp 13.5
Jonis_88 wrote:Körde komptest igår på min m50b25. Fick fram mellan 13.1 och 13.5 på alla cylindrar. Är det bra eller? Tycker det låter lite små högt
det där är statisk komp, runt 16 är högt
12,5-14 är helt normalt
Björn Strömberg
Får flika in med en fråga här.
Min brors 205 GTI startar inte fastän den får gnista och bensin till railen (ska se om spridrarna öppnar också nästa gång jag kikar på den).
Den hade på ettans burk 9kg och var lägst medans fyrans hade 14kg, jag antar att något är riktigt galet?
Hur mycket får det diffa mellan burkarna? De andra burkarna, dvs 2an och 3an hade 12kg.
Mvh Mathias
Min brors 205 GTI startar inte fastän den får gnista och bensin till railen (ska se om spridrarna öppnar också nästa gång jag kikar på den).
Den hade på ettans burk 9kg och var lägst medans fyrans hade 14kg, jag antar att något är riktigt galet?
Hur mycket får det diffa mellan burkarna? De andra burkarna, dvs 2an och 3an hade 12kg.
Mvh Mathias
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
- Nemesis_turbo
- Posts: 3380
- Joined: 18 Oct 2007, 20:50
- Location: Hudiksvall med omnejd
- Contact:
pelko wrote:Får flika in med en fråga här.
Min brors 205 GTI startar inte fastän den får gnista och bensin till railen (ska se om spridrarna öppnar också nästa gång jag kikar på den).
Den hade på ettans burk 9kg och var lägst medans fyrans hade 14kg, jag antar att något är riktigt galet?
Hur mycket får det diffa mellan burkarna? De andra burkarna, dvs 2an och 3an hade 12kg.
Mvh Mathias
man brukar säga att upp till 1kg är acceptabelt..
16kg högt? fasiken hade 19kg statisk tryck rakt över i min 240..... dock hade vi juh tat av toppen 3.5 mm
- Jonas_Linder
- Posts: 2121
- Joined: 29 Dec 2006, 16:44
- Location: Umeå
Nemesis_turbo wrote:pelko wrote:Får flika in med en fråga här.
Min brors 205 GTI startar inte fastän den får gnista och bensin till railen (ska se om spridrarna öppnar också nästa gång jag kikar på den).
Den hade på ettans burk 9kg och var lägst medans fyrans hade 14kg, jag antar att något är riktigt galet?
Hur mycket får det diffa mellan burkarna? De andra burkarna, dvs 2an och 3an hade 12kg.
Mvh Mathias
man brukar säga att upp till 1kg är acceptabelt..
16kg högt? fasiken hade 19kg statisk tryck rakt över i min 240..... dock hade vi juh tat av toppen 3.5 mm
på en normal otrimmad motor är 16bar högt, sen är det klart att om man höjjer kompet sticker dynamiska kompet iväg oxå, går säkerligen att få över 20 utan större problem..
polarns 740 16v hade 16,5 rakt igenom när insugskammen stod ett kugg fel.. iofs fick den 740in samma karraktär som en m20b25.. totalt död under 4500.. men jävlar vad den vaknade sen..
gick dock sås som ett mindre kebabhak
Björn Strömberg
Nemesis_turbo wrote:pelko wrote:Får flika in med en fråga här.
Min brors 205 GTI startar inte fastän den får gnista och bensin till railen (ska se om spridrarna öppnar också nästa gång jag kikar på den).
Den hade på ettans burk 9kg och var lägst medans fyrans hade 14kg, jag antar att något är riktigt galet?
Hur mycket får det diffa mellan burkarna? De andra burkarna, dvs 2an och 3an hade 12kg.
Mvh Mathias
man brukar säga att upp till 1kg är acceptabelt..
16kg högt? fasiken hade 19kg statisk tryck rakt över i min 240..... dock hade vi juh tat av toppen 3.5 mm
på en normal otrimmad motor är 16bar högt, sen är det klart att om man höjjer kompet sticker dynamiska kompet iväg oxå, går säkerligen att få över 20 utan större problem..
polarns 740 16v hade 16,5 rakt igenom när insugskammen stod ett kugg fel.. iofs fick den 740in samma karraktär som en m20b25.. totalt död under 4500.. men jävlar vad den vaknade sen..
gick dock sås som ett mindre kebabhak
Björn Strömberg