Bilen köptes ombyggd till Alpina B6 3.5, gjorde därefter div små fix på bilen och körde den så några år...
2005 Införskaffades TURBO kitt! Installerad 745 grenrör K27 turbo ic mm
Svarvade av org kolvar och o-ringade
Tyvärr snålad man på styrsytem och krånglade bort den sommaren med SMT6

Slutade med att muttern på turbinen lossnade och tuggade sönder turbinen, som tur va så flög muttern inte in i motorn


2006 Byggde vi eget grenrör, bytte till Garrett GT40 installera Autronic SM4, MSD 6 och mappa bilen hos PPF
0,8bar ~450hk!


Körde som bäst med R-däck på 402m 12,47@186kmh, hade nog gått att pressa ner tiden med mera körning....
2007
Bilen:
Bmw 325i -89 4dr Diamant svart
Motor och drivlina ursprungligen från Alpina B6 3,5
Stora M pkt
Helbur
7x18" Kosei fälgar

Motor:
Ny renoverad topp från Alpina B6:
280* Alpina kam 11,2mm lyft
Större 47/39mm ventiler
Alpina portad
Arp toppbultar
535 block:
O-ringat
745 kolvar med ventilurtag
Oljesprut under kolvar
12.9 bult till ramöverfall
PPF Medbringar hubb
Garrett GT40 1.18AR
50mm PPF dump
50mm PPF wastegate
Autronic SM4
990cc spridare
MSD 6A
Walbro pump i tank som förpump till catchtank
Bosch 044
PPF Fuelrail
BTR
Drivlina
765 Tryckplatta
6 puck sinterlamell
535 låda
Chassi
Gula Koni dämpare
H&R Sänkfjädrar 40/40
PPF Big brake kitt (302mm framskivor, Brembo 4-kolvs ok)

