Svikstålsaxlar E30 special
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Svikstålsaxlar E30 special
Er dette drivaxler som passer på m535 diff, og i orginale e30 325 nav?
Re: Svikstålsaxlar E30 special
tmp528iat wrote:Er dette drivaxler som passer på m535 diff, og i orginale e30 325 nav?
Jag har såna axlar och man ska ha större knutarna till dom! alltså andra yttre medbringare!
#KI Verkstad#
*970hk/1030nm M5 turbo bus bil. såld.. http://www.garaget.org/?car=102185
*750hk E30 Ålands starkaste 2007-08. Såld.. http://www.garaget.org/?car=25851
*650hk Mitsubishi Evo 4 http://www.garaget.org/?car=187583
*970hk/1030nm M5 turbo bus bil. såld.. http://www.garaget.org/?car=102185
*750hk E30 Ålands starkaste 2007-08. Såld.. http://www.garaget.org/?car=25851
*650hk Mitsubishi Evo 4 http://www.garaget.org/?car=187583
Original med bara riktiga axlar vet jag inte på rak arm någon som haft sönder.
Bäst är såklart att bygga om med M5 nav osv, men det är ju betydligt mer jobb.
Bäst är såklart att bygga om med M5 nav osv, men det är ju betydligt mer jobb.
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
Den passar rakt på, men man måste ha adapters för drivaxlarna. Antingen kör du allt original med bara riktiga axlar eller så går du hela vägen med nav, axlar, diff och knutar.
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
hmm ja har nya knutar till mina axlar men de verkar lite knas med splinsen!! Har ni haft prob med några axlar nyligen??
e39 525i 2002
e30 m-tec 24v142kw 328 motor 1988 <----Till Salu!
e30 2,5 Dubbel snurrig med extra allt. 1989
/
e61 550it 2006 såld
KTM 950sm 2007 såld
BMW r1100s 2005 såld
M5 3,8 1992 - såld
Laga din bil i garaget inte på internet
Hemsida
-
- Posts: 1250
- Joined: 20 Nov 2005, 18:27
- Location: Linköping
Per Eriksson wrote:Går de trögt på? det ska det göra.
Jag testade å banka på lite med gummiklubba men såg sedan när jag tog isär att splinsen på knuten "gav skägg".
de ser lite tight ut. med de e klart att allt e ju nytt å då får man kanske ta i lite extra...
hur e de föresresten med knutarna? vilken sida ska vara in mot axeln?
Den med försänkta splines kanske?
e39 525i 2002
e30 m-tec 24v142kw 328 motor 1988 <----Till Salu!
e30 2,5 Dubbel snurrig med extra allt. 1989
/
e61 550it 2006 såld
KTM 950sm 2007 såld
BMW r1100s 2005 såld
M5 3,8 1992 - såld
Laga din bil i garaget inte på internet
Hemsida
Bäckis wrote:Det är tightare än original.
Kyl axeln redigt och värm knuten.
Will do.
Men vilken sida innåt då?
e39 525i 2002
e30 m-tec 24v142kw 328 motor 1988 <----Till Salu!
e30 2,5 Dubbel snurrig med extra allt. 1989
/
e61 550it 2006 såld
KTM 950sm 2007 såld
BMW r1100s 2005 såld
M5 3,8 1992 - såld
Laga din bil i garaget inte på internet
Hemsida
erik@e30 wrote:Bäckis wrote:Det är tightare än original.
Kyl axeln redigt och värm knuten.
Will do.
Men vilken sida innåt då?
Svar på min egen fråga va att man skulle ha "fasningen" innåt
fasningen funkar som styrning när man bankar på axeln men de krävdes att man värmde & kylde om den skulle gå på...
e39 525i 2002
e30 m-tec 24v142kw 328 motor 1988 <----Till Salu!
e30 2,5 Dubbel snurrig med extra allt. 1989
/
e61 550it 2006 såld
KTM 950sm 2007 såld
BMW r1100s 2005 såld
M5 3,8 1992 - såld
Laga din bil i garaget inte på internet
Hemsida