E85 (kommer dock Etanolkonvertera först om någon vecka då vi ser enbart plusgrader ute) Just nu bensindriven, 98 optimerat chip av mig.
Här kommer lite bilder...
Mvh
Adde
Last edited by FekZen on 24 Sep 2008, 10:15, edited 3 times in total.
Mycket vrid spar tid! http://www.fekzen.se" onclick="window.open(this.href);return false; - Mjukvarudesign av originalmonterade styrsystem. Turbochip mm.
Vad ska man säga.. droppa den lite mer fram så är den GALET snygg, helt rätt fälgar på en e36a Kommer bli galet när motorn väger upp utseendet med sen!
airs wrote:Vad ska man säga.. droppa den lite mer fram så är den GALET snygg, helt rätt fälgar på en e36a Kommer bli galet när motorn väger upp utseendet med sen!
Tackar! Det sjuka är att det sitter 75/50 sänkn sats på.
Motorn kommer nog endast att bli E85 konverterad sugis nu under sommaren, men jag lurar lite på en kompressor...! vi får se vad man kommer över.
Mvh
Adde
Mycket vrid spar tid! http://www.fekzen.se" onclick="window.open(this.href);return false; - Mjukvarudesign av originalmonterade styrsystem. Turbochip mm.
Men M3 front och sidospeglar sätter nog pricken över i:et.
Är lite vanligt bara med M3 fronten, funderar på om man kan komma på nått annat, men som fortfarande är cleant.
Vad gäller speglar så funderade jag lite på porsche cup speglar från 968, samma som sitter på Audi RS2. Undrar om det skulle se bra ut!?
Mvh
Adde
Mycket vrid spar tid! http://www.fekzen.se" onclick="window.open(this.href);return false; - Mjukvarudesign av originalmonterade styrsystem. Turbochip mm.
Riktigt snyggt!
På med kromade njurar bara så blire ännu bättre!
Hade en liknande E36 själv förut, lika fälgar fast inte lika breda. Dock var det en 4-dörrars.
Har fälgarna kvar, dock är en mosad och en har jag för mig blev riktigt vind efter att jag krockade med bilen. Dom sitter fint på E36orna...
Åker nu på M3 3.2 spridare , grundmappat chip och E85 Fungerar fint! Kan vara aningen mer effekt nu än innan, är lite svårt att känna. Ska köra den med lambdascanner nu så snart jag kan för att se om den går lagom fett.
T39m> Jo det är valsat, rätt mkt dessutom för att få plats 10" fälg bak...
Mvh
Adde
Last edited by FekZen on 24 Sep 2008, 10:14, edited 1 time in total.
Mycket vrid spar tid! http://www.fekzen.se" onclick="window.open(this.href);return false; - Mjukvarudesign av originalmonterade styrsystem. Turbochip mm.
Har nu varit ut och finjusterat och mappat det sista i mitt motronic nu med lambdascannern , går riktigt fint nu!
Runt AFR~ 9.5 - 10 på tomgång och låg dellast och sedan ner till AFR~7.5 - 8 på fullast...
Ska slänga upp lite av loggen senare!
Mvh
Adde
Mycket vrid spar tid! http://www.fekzen.se" onclick="window.open(this.href);return false; - Mjukvarudesign av originalmonterade styrsystem. Turbochip mm.
SebastianV wrote:går den inte jävligt fett då??! ska den inte ligga på typ 12 i afr..eller?
nvh
På E85 är "stoich" värdet (där lambda är 1) på 9.7 AFR och Max power lean runt 8-9 och max power rich runt 7-8. Så min går ganska perfekt som det är nu.
Men som du nämner är max power på bensin 12.7 och stoich på 14.7.
Mvh
Adde
Mycket vrid spar tid! http://www.fekzen.se" onclick="window.open(this.href);return false; - Mjukvarudesign av originalmonterade styrsystem. Turbochip mm.
* Den går på runt Lambda 1 på tomgång och låg dellast
* Sedan mellan Lambda 0.77 - 0.87 på fullast.
Här kommer AFR logg på fullast 1an, 2an, 3ans växel.
Mvh
Adde
Mycket vrid spar tid! http://www.fekzen.se" onclick="window.open(this.href);return false; - Mjukvarudesign av originalmonterade styrsystem. Turbochip mm.