Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.
Moderators: purepfcom , Pimplaren , Storås , Bmwandreas , Nisse Järnet , pelko , Bäckis
bmw mats
Posts: 58 Joined: 25 Nov 2005, 18:28
Location: Örebro
Post
by bmw mats » 25 Nov 2005, 18:41
Tjena! Tänkte bara hör om någon vet hur mycket effekt en getrag 262 pallar? tänkte köra med ca 650 hk!
Har en 635 csi som jag tänkte klämma musten ur!
camata
Posts: 230 Joined: 20 Nov 2005, 16:23
Post
by camata » 25 Nov 2005, 20:23
bmw mats wrote: Tjena! Tänkte bara hör om någon vet hur mycket effekt en getrag 262 pallar? tänkte köra med ca 650 hk! Har en 635 csi som jag tänkte klämma musten ur!
Den håller för den effekten du kommer att ha. (fast allt är ju relativt)
Crille74
Posts: 1025 Joined: 25 Nov 2005, 20:34
Location: Grangärde
Post
by Crille74 » 26 Nov 2005, 19:02
262 finns som 4 o 5vxl
bmw mats
Posts: 58 Joined: 25 Nov 2005, 18:28
Location: Örebro
Post
by bmw mats » 26 Nov 2005, 20:59
Den är 5vxl med ettan bakåt!
camata
Posts: 230 Joined: 20 Nov 2005, 16:23
Post
by camata » 26 Nov 2005, 23:42
Om den är femväxlad så är det väl en 262CR med OD?
bmw mats
Posts: 58 Joined: 25 Nov 2005, 18:28
Location: Örebro
Post
by bmw mats » 27 Nov 2005, 16:28
Det står bara 262 på lådan?
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788 Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta
Post
by Bmwandreas » 27 Nov 2005, 19:21
Sportlådan är inte hållbar.
Kör med en vanlig 535 eller ZF låda.
Ticco
Posts: 330 Joined: 20 Nov 2005, 23:34
Location: Göteborg
Contact:
Post
by Ticco » 27 Nov 2005, 19:38
Har oxå haft en 262 låda liggande som var/är 5 petad med ettan upp.
Crille74
Posts: 1025 Joined: 25 Nov 2005, 20:34
Location: Grangärde
Post
by Crille74 » 28 Nov 2005, 18:11
Ticco wrote: Har oxå haft en 262 låda liggande som var/är 5 petad med ettan upp.
Min hade ettan uppe också.
Crille74
Posts: 1025 Joined: 25 Nov 2005, 20:34
Location: Grangärde
Post
by Crille74 » 28 Nov 2005, 23:40
robert wrote: sportlådan ska väl ha raka drev därimot
Fel av dig. m3 e30 o vissa 635 csi har sportlådan, men dom har inte
rakskurna drev i lådan.