Z55 turbokam
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Z55 turbokam
Måste man ha ställbart kamkedjedrev z55an?
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
-
- Posts: 1342
- Joined: 23 Nov 2005, 13:45
- Location: Gävle
- Contact:
Svintoleffe wrote:Bmwandreas wrote:Ja bäst blir om du kan ställa in den exakt. Fräs upp originaldrevet 2mm åt varje håll.
bara en fråga ärdet något man kan göra ,med z-45 på en m20b25 med,? tänkte mest att det blir ju svårt o låsa kamdrevet elelr.?
snålvarianten kan ju vara att slipa upp hålet och sätta en svetspunkt i kanten i andra änden och fixera pinnen med.
-
- Posts: 1342
- Joined: 23 Nov 2005, 13:45
- Location: Gävle
- Contact:
Andreas K wrote:Svintoleffe wrote:Bmwandreas wrote:Ja bäst blir om du kan ställa in den exakt. Fräs upp originaldrevet 2mm åt varje håll.
bara en fråga ärdet något man kan göra ,med z-45 på en m20b25 med,? tänkte mest att det blir ju svårt o låsa kamdrevet elelr.?
snålvarianten kan ju vara att slipa upp hålet och sätta en svetspunkt i kanten i andra änden och fixera pinnen med.
Ja så kan man u göra med synd bara att det är aludrev om jag inte missminner mig.
Men när jag vrider kammen åt vilket blir dte då.?Om man står framför bilen ska jag vrida kamdrevet mot höger eler mot vänster typ mot golvet eller mot luften typ.
Men tack för tipset
-
- Posts: 1342
- Joined: 23 Nov 2005, 13:45
- Location: Gävle
- Contact:
Andreas K wrote:har precis för mig de är pressad plåt på m20
Jag hittade en annan ifrån en m20 som var ren stålplåt i.
Men frågan är vågar man chansa det är ju stor risk att det blir motorhaveri, oså är dte två millimeter somman sak flytta på den för o få mer vridapå toppen om jag inte missminner mig.
Men om vi säger att man står framför bilen ska jag vrida medsols då eller motsols.?