320 touring e30 säljes eller bytes mot turbogrejer M30

Sälj dina trimdelar

Moderators: Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren, Snekast

Post Reply
HenrikF

320 touring e30 säljes eller bytes mot turbogrejer M30

Post by HenrikF »

Bilen är laxsilver. Servo, M-ratt, clås =snikutrustad. Taklucka finns dock, dragkrok likaså..
24000 mil Nyligen bytt olja. Stötdämpare, hjullager, bränsletank, kamrem, vattenpump etc etc byttes förra året. Bilen har ej rullat mycket sen dess. Höger framskärm är rostig bagageluckan lika så. Kanske kan man rädda luckan, men skärmen är det ett hål i. övrigt rätt fin faktiskt. Inredningen är superfin, ej nött på förarsätet eller liknande. Motorn går bra väsnas inte mer än en annan bra m20motor.
Kommer annonsera på blocket, där den billigaste fungerande 320 touringen kostar 16000kr.
Min kostar 14500kr nybesiktigad och nyskattad (säljes bilen innan skatten ska betalas dras skatten av på priset)
Den är inte besiktigad i dagsläget men åker in en dag när jag får tid över. Bortser man från rost i en skärm och bagageluckan får jag anse att den är i bättre bruksskick.
Pruta kan man göra vsa men pruta ej på redan kända brister (=rost i framskärm och bagagelucka)
BILEN KAN LEVERERAS TILL STOCKHOLM PÅ FREDAG då jag ska dit o köpa en annan bil. Detta förutsätter dock att en betydande handpenning betalats i förskott!
Post Reply