hmm, det syns jag inte er bra nok, jag justert kammen 2 grader tidligare en orginalt och når jag startad motorn så var det lite støy så jag justerte på 0 garder men enda så vesnade det lite, går den an at ventilarna tog i kolvarna tro kammen har 284 inn och 272 ut, løft tror jag det er 11.4 och 11
Har du DJUPARE ventilurtag? Original räcker inte till det lyftet.
En bra grundinställning är att ställa så avgas och insugsventilerna på 6:ans cylinder öppnar lika, sen kan du jutstera utifrån det. Ju mer du vrider kammen framåt ju mer bottenvrid får du och tvärtom.
men va faen jag har inte djupare ventilurtag, det va ingen som har sagt til meg trodde verklingen at det skulle gå med denne kammen for det finnes kammer som har mere lyft. jag tror det er shrick kamaksel och det står inget om at jag må ha djupare ventilurtag i motornord.
jag har snakkat med forrige eier av kammen och han kjørde en hel sommer med den och når han var opp med toppen så var det såvidt noen små merker på kolvarna, han kjørde med orginal pakning. jag skal sjekka hur tjok min toppakning er.
jag justerte kammen 1,5 grader senare och da gikk den helt fint nu har jag tatt en komp test och det var inte så mycke skilnad, phuu! det er nya kolvringar så det blir inte nøyaktig. skal ta lekkasje test nu for och høra om det lekker nån stans. må legga til at det er en 325 motor!