Lånar en kompis användare.
Ska eventuellt fara och kolla på en 325 ix 88. Har en bit att åka så jag frågar först här. Den ser väldigt fin ut och sådär. Enda som stör mig är att den har rullat 28000 mil.
Är en sån bil svårsåld sen, pga milantalet?
Vad ska man tänka på när man kollar på en sån bil?
Kända/barnsjukdomar?
Alla svar välkomnas!
Mvh
e30 325 som har rullat ca 28000 mil, kan det vara något?
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
Som tips. Jag kollade en del e39 touring innan jag köpte en som varit välskött och den har rullat 30k+ nu. Rost i en dörr, inget i bagagelucka, tanklock etcetc. Går fint, känns bra i chassie. Hade jag skruvat den till 15000 mil hade jag själv trott på det (lättlurad..)
Gå på skicket, skippa mätarställning, den stämmer förmodligen ändå inte på en 20 år gammal bil
Gå på skicket, skippa mätarställning, den stämmer förmodligen ändå inte på en 20 år gammal bil

Bilen är 20år gammal och har inte ens 1500mil/år.
Lovar dig att den kan vara fräshare än en e30 som rullat 10000mil.
Autopower har bra checklistor när det käller BMW-köp. www.autopower.se
Lovar dig att den kan vara fräshare än en e30 som rullat 10000mil.
Autopower har bra checklistor när det käller BMW-köp. www.autopower.se
www.maggotracing.se | Smoked
Re: e30 325 som har rullat ca 28000 mil, kan det vara något?
Jag ägde en 325ix touring för ca 1 år sen som gått ca 27000mil och endast 2st tidigare ägare och den kändes bra mycket fräschare än andra e30 jag haft som ska ha gått runt 20000mil.ippe wrote:Lånar en kompis användare.
Ska eventuellt fara och kolla på en 325 ix 88. Har en bit att åka så jag frågar först här. Den ser väldigt fin ut och sådär. Enda som stör mig är att den har rullat 28000 mil.
Är en sån bil svårsåld sen, pga milantalet?
Vad ska man tänka på när man kollar på en sån bil?
Kända/barnsjukdomar?
Alla svar välkomnas!
Mvh
Den gick o sälja ganska fort, men allt beror ju på skicket!
man kan kolla det mesta som ex. ägarhistorik servicehistorik, bespapper, men i de e hela stora kolla skicket, oftast märker man direckt om det är skit.
-kolla rost i domkraft fästen fram
-lyssna på kupefläkten
-kolla kammen o lyssna
-kolla efter olje läckage (lite fukt förekommer oftast men inget söl är acceptabelt)
lyssna på drivknutar diffen m.m
-provkör o känn på bromsar, hur bilen ligger på vägen, o prova handbromsen.
-kolla efter kylvätske läckage ex. vid vattenpumpen.
-mätarna/instrumentet brukar strula.
-silentblocken
finns en hel del o kolla på en gammal e30, nårga saker är åvan iaf