m20 mls o apr

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
makkan_nykvarn
Posts: 960
Joined: 19 Sep 2006, 00:08
Location: Varberg

m20 mls o apr

Post by makkan_nykvarn »

hej.. har lite funderingar angående mls till m20.

vad måste göras med block/topp innan man monterar på packningen?
plana toppen har jag redan räknat ut men något mer för att man ska kunna krama ur ca 350 hk? spridare o allt sånt vet jag redan men med självaste motorn frågorna gäller.
något ni rekomenderar men inte är ett måste?

tack för snabbt svar.

mvh/marcus
kan nås på: 0704786284
User avatar
peppe
Moderator
Posts: 4284
Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:

Post by peppe »

Eftersom att denna fråga mer rör motorn i sig än ARP bultarna eller packningen så flyttar jag den..
makkan_nykvarn
Posts: 960
Joined: 19 Sep 2006, 00:08
Location: Varberg

Post by makkan_nykvarn »

tackar :) skrev på lite fel ställe tror jag :lol:
kan nås på: 0704786284
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

350hk behöver du inte ens öppna maskin.
makkan_nykvarn
Posts: 960
Joined: 19 Sep 2006, 00:08
Location: Varberg

Post by makkan_nykvarn »

så bara stoppa på o sen tuta o köra med andra ord? inte svetsa kylkanaler lr plana toppen?? :?
kan nås på: 0704786284
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Rätt mappning så håller det för 300-350hk ändå.

Men inte med nån snik med 535 lmm och större spridare...
makkan_nykvarn
Posts: 960
Joined: 19 Sep 2006, 00:08
Location: Varberg

Post by makkan_nykvarn »

blir nog till att köra snik än så länge.. blir ett ms under sommaren dock men vill kunna köra lite innan oxå
kan nås på: 0704786284
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Då ska du hålla dig till 0.5 bar samt kolla med bredbandslambda.
makkan_nykvarn
Posts: 960
Joined: 19 Sep 2006, 00:08
Location: Varberg

Post by makkan_nykvarn »

skrev lite flummigt.. menade att max 350.. hade tänkt landa på runt 300 kanske lite över men om man skulle känna för de vrida upp laddet lite till så behövde man inte se topp packningen dra sin väg första gaspådraget.. vill bara ha driftsäkert för rimlig peng innan sprutet kommer till sin plats.. därför jag tänkte köra med mls o apr.
kan nås på: 0704786284
makkan_nykvarn
Posts: 960
Joined: 19 Sep 2006, 00:08
Location: Varberg

Post by makkan_nykvarn »

aja får väl satsa på lite grövre packning än org sen köra med 0,5 i ladd sålänge sprutet inte kommit till sin plats.

lite fråga angående sprut.. hur mkt bättre blir de med sprut än med 535lmm? bara en liten tanke. tänkte om man skulle dra på de ganska så snart sen ha övrigt snik tills ekonomin o tiden är lite bättre. ska köra med iordning gjord motor sen te sommaren lr nästa år då slipper ni alla dom här dumma frågorna :lol:
kan nås på: 0704786284
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Du behöver sprut så snart som möjligt, som natt och dag.
makkan_nykvarn
Posts: 960
Joined: 19 Sep 2006, 00:08
Location: Varberg

Post by makkan_nykvarn »

okej då vet jag :) ska troligen köpa nu om fälgara blir sålda så då kan man få motorn o må lite bättre :)


tack för hjälpen..

mvh//marcus
kan nås på: 0704786284
User avatar
Rsjerry
Posts: 1026
Joined: 10 Jun 2007, 11:25

Post by Rsjerry »

Kommer man över 400gränsen med 3mm mls och svetsad topp??

Resten std då förutom ett bra sprut+mappning 8)
Jerry Albertsson
070-7463516
BMW 325 Banprojekt!
Sponsorer:
www.matsmarin.se
Momek 0524-12388 Motorarbeten
Post Reply