Page 1 of 1
skillnad i tjocklek sinter och org. lamell
Posted: 06 Mar 2008, 17:56
by BaCCoN
Som rubriken. skiljer det nått i tjocklek på PPF's sinterlamell och en orginal lamell?
Går det att få sinterlamellen med fjädrat centrum?
Posted: 06 Mar 2008, 18:09
by peppe
Varför vill ma ha något så hemskt som fjädrat centrum på sintern?
Posted: 06 Mar 2008, 18:11
by BaCCoN
Det är inte jag som kommit på de. Är min motorrenoverare som sa att de skulle sitta ett fjädrat centrum. Jag kan inte riktigt se varför.
Det ska ju greppa bra och komfort behövs ju inte i racebil
Posted: 06 Mar 2008, 20:22
by Bäckis
Du ska inte ha fjädrat.
HAr kört med det en gång och den var mer omöjlig att slira med än en med stumt, fråga mig inte varför.
Våra lameller är 0,8mm tunnare än en original om jag minns rätt.
Posted: 06 Mar 2008, 20:33
by BaCCoN
Då borde de gå att svarva ner anläggningsytan på svänghjulet utan större problem. om man kör med 618 plattan.
Posted: 12 Mar 2008, 07:56
by Nisse977
BaCCoN wrote:Då borde de gå att svarva ner anläggningsytan på svänghjulet utan större problem. om man kör med 618 plattan.
Jag tänkte göra samma sak, om det inte är så att det är nån mening med att sintern är lite tunnare?? Har sett folk som sätter brickor bakom tryckplattan för att den inte ska sitta lika nära lamellen = ett optimalt läge för mest tryck. Jag trodde det var, ju närmre ju hårdare, men så är det kanske inte...?
Posted: 25 Mar 2008, 11:19
by tykoo
jag såg en sida förrut där dom använde en press och en kolv, med mätklocka för att visa exakta trycket. sen pressades tryckplattan tills mätaren böjade sjunka igen. där noterade dom djupet i tryckplattan.
sen shimsades den till rätt höjd igen sen.
hittade på länken också, men den går till ett annat forum, vet ej om de blir liv om man länkar då?
Posted: 25 Mar 2008, 12:50
by Scrazher
Posted: 25 Mar 2008, 12:51
by Nisse977
Bäckis wrote:Våra lameller är 0,8mm tunnare än en original om jag minns rätt.
Om det handlar om att schimsa
ut tryckplattan så är det ju bara bra att lamellen är 0,8 tunnare än originallamellen = det går åt rätt håll så att säga.