Som rubriken. skiljer det nått i tjocklek på PPF's sinterlamell och en orginal lamell?
Går det att få sinterlamellen med fjädrat centrum?
skillnad i tjocklek sinter och org. lamell
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
skillnad i tjocklek sinter och org. lamell
Linus Hedendahl
076 31 94 728
Bygger:
Malakitgrön E30 327 Turbo Touring -89
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=38747
076 31 94 728
Bygger:
Malakitgrön E30 327 Turbo Touring -89
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=38747
Det är inte jag som kommit på de. Är min motorrenoverare som sa att de skulle sitta ett fjädrat centrum. Jag kan inte riktigt se varför.
Det ska ju greppa bra och komfort behövs ju inte i racebil
Det ska ju greppa bra och komfort behövs ju inte i racebil
Linus Hedendahl
076 31 94 728
Bygger:
Malakitgrön E30 327 Turbo Touring -89
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=38747
076 31 94 728
Bygger:
Malakitgrön E30 327 Turbo Touring -89
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=38747
Du ska inte ha fjädrat.
HAr kört med det en gång och den var mer omöjlig att slira med än en med stumt, fråga mig inte varför.
Våra lameller är 0,8mm tunnare än en original om jag minns rätt.
HAr kört med det en gång och den var mer omöjlig att slira med än en med stumt, fråga mig inte varför.
Våra lameller är 0,8mm tunnare än en original om jag minns rätt.
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
Då borde de gå att svarva ner anläggningsytan på svänghjulet utan större problem. om man kör med 618 plattan.
Linus Hedendahl
076 31 94 728
Bygger:
Malakitgrön E30 327 Turbo Touring -89
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=38747
076 31 94 728
Bygger:
Malakitgrön E30 327 Turbo Touring -89
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=38747
BaCCoN wrote:Då borde de gå att svarva ner anläggningsytan på svänghjulet utan större problem. om man kör med 618 plattan.
Jag tänkte göra samma sak, om det inte är så att det är nån mening med att sintern är lite tunnare?? Har sett folk som sätter brickor bakom tryckplattan för att den inte ska sitta lika nära lamellen = ett optimalt läge för mest tryck. Jag trodde det var, ju närmre ju hårdare, men så är det kanske inte...?
Nils Ljung
BMW 325i -87 banpreppad
Smidd 2,7l M20 med
Precision Sc6162 a/r 0,63
606Hk / 809Nm på hjulen
BMW 325i -87 banpreppad
Smidd 2,7l M20 med
Precision Sc6162 a/r 0,63
606Hk / 809Nm på hjulen
jag såg en sida förrut där dom använde en press och en kolv, med mätklocka för att visa exakta trycket. sen pressades tryckplattan tills mätaren böjade sjunka igen. där noterade dom djupet i tryckplattan.
sen shimsades den till rätt höjd igen sen.
hittade på länken också, men den går till ett annat forum, vet ej om de blir liv om man länkar då?
sen shimsades den till rätt höjd igen sen.
hittade på länken också, men den går till ett annat forum, vet ej om de blir liv om man länkar då?
// Rasmus Wikström
Opel kadett -79 m50b25 turbo
BMW 525 e34 turbo - ihjäl/skrot
BMW 318is e36 - såld
Opel kadett -79 m50b25 turbo
BMW 525 e34 turbo - ihjäl/skrot
BMW 318is e36 - såld
Bäckis wrote:Våra lameller är 0,8mm tunnare än en original om jag minns rätt.
Om det handlar om att schimsa ut tryckplattan så är det ju bara bra att lamellen är 0,8 tunnare än originallamellen = det går åt rätt håll så att säga.
Nils Ljung
BMW 325i -87 banpreppad
Smidd 2,7l M20 med
Precision Sc6162 a/r 0,63
606Hk / 809Nm på hjulen
BMW 325i -87 banpreppad
Smidd 2,7l M20 med
Precision Sc6162 a/r 0,63
606Hk / 809Nm på hjulen