hej.
är inne på att sälja e30 turbon för att en skaffa 325 e36.
är det stor skillnad på vanos och icke vanos, då menar jag endast prestanda.
hittar man en fräsch 92 som exempel, är det värt att strunta i den bilen bara för att man ska en 93- som det är vanos på?
tacksam för svar
325 vanos?
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: 325 vanos?
[quote="bubbel"]hej.
är inne på att sälja e30 turbon för att en skaffa 325 e36.
är det stor skillnad på vanos och icke vanos, då menar jag endast prestanda.
hittar man en fräsch 92 som exempel, är det värt att strunta i den bilen bara för att man ska en 93- som det är vanos på?
tacksam för svar [/quote]
Är det du som har annonsen på blocket? Lite bättre vrid i den med vanos i mellanregistret är väl enda skillnaden som jag fattat. Om man ska trimma håller den utan vanos lite bättre. Grövre stakar har jag för mig
är inne på att sälja e30 turbon för att en skaffa 325 e36.
är det stor skillnad på vanos och icke vanos, då menar jag endast prestanda.
hittar man en fräsch 92 som exempel, är det värt att strunta i den bilen bara för att man ska en 93- som det är vanos på?
tacksam för svar [/quote]
Är det du som har annonsen på blocket? Lite bättre vrid i den med vanos i mellanregistret är väl enda skillnaden som jag fattat. Om man ska trimma håller den utan vanos lite bättre. Grövre stakar har jag för mig
Prestandaskillnaden i orginalskick är obefintlig. Jag och min kompis låg precis brevid varandra från 50 till 220km/h. Extremt jämnt. Han har vanos och jag har inte.
Känner knappt någon skillnad på motorerna. Pytte lite mer vrid i vanosmotorn.
Icke vanosmotorn är väll bättre att bygga turbo på också.
Känner knappt någon skillnad på motorerna. Pytte lite mer vrid i vanosmotorn.
Icke vanosmotorn är väll bättre att bygga turbo på också.
phobie wrote:Prestandaskillnaden i orginalskick är obefintlig. Jag och min kompis låg precis brevid varandra från 50 till 220km/h. Extremt jämnt. Han har vanos och jag har inte.
Känner knappt någon skillnad på motorerna. Pytte lite mer vrid i vanosmotorn.
Icke vanosmotorn är väll bättre att bygga turbo på också.
hmm håller inte riktigt me man bygger väll på ike vanos motorn för att man inte får vanoset att funka med eftermarknads sprut
själv ska jag ju ta ut över 400hk ur en i stort set original vanos motor
tror nog vanos motorn håller lika bra som en utan ska man over 5-600hk moste man väll endå byta kolvar å stakar eller?
Vanos stakarna är lika som i motorn utan vanos förutom att de är 140mm långa i stället för 135mm. Som sagt, varför de flesta väljer en motor utan vanos vid turbokonvertering är väl att det är svårare att mappa till och frånslag av vanosen. Själv tycker jag att vanosmotorn skulle va bättre då det inte blir lika stora påfrestningar när kolven vänder i det undre läget i och med längre slaglängd. Men det spelar nog inte nån roll vilken motor man väljer. Går ju alltid att bygga om...