Bmw e21 b27 Turbo [film]
Posted: 05 Mar 2006, 22:17
Projekt e21 b27 turbo ( Bmw 323i e21 -79 )
Motor: m20b25 finns
Topp: M20b20 finns
Vev: m21b24 finns
Turbo: Holset finns
Wastegate: S2 finns
Insug: m20b25 Finns
Koppling: M20b25 lamell med sachs 618. finns
Spridare: s38b38 380cc finns
LMM: m30b35 finns
Kolvar: m50b25 finns
Stakar: m20b20 finns
Insprut: m20b25 motronic finns
Grenrör: eget bygga
Dumpventil: PPF Köpa
BTR: 1:1,4 misab köpa
Intercooler: ???? Köpa
Någon som vet någon lämplig intercooler som passar utan att kapa bort
halva bilen?
O-ringa block Klart
Bredbandslambda Innovate LM-1?
kopparrör och hörlurar som knacksensor...
3" rakt avgassystem med en 3,5" supertrapper längst bak.
planen är att komma upp i 300+hk.
Chassi:
ställbara koni stötdämpare,sänkfjädrar, borrade orginal bromsskivor
Kaross:
BBS frontspoiler och bakspoiler med tillhörande bagageluckeflärp
övrigt rätt orginal..
Bilen påväg till garaget för tillfixning innan besiktningen...
efter första försöket på bilprovningen som slutade med 4 liter olja på
deras parkering som löstes med en träplugg i oljetråget av min vapendragare macke
en läckande oljetryckskontakt byttes samtidigt som oljetråget...
(13-24mm nyckel för oljetryckskontakt utlånas vid behov )
Nybesiktigad med blankt papper ! va bara att borja riva ut motorn direkt
2 b25 block ett sprucket vid topplocksbultsgängorna och ett som har stått
ute i regnet och rostat i loppen och gulnat till ...
"dummy" motor för tillverkning av grenrör
Penselrenovering av motorrum
Nymålat och fint
Motor: m20b25 finns
Topp: M20b20 finns
Vev: m21b24 finns
Turbo: Holset finns
Wastegate: S2 finns
Insug: m20b25 Finns
Koppling: M20b25 lamell med sachs 618. finns
Spridare: s38b38 380cc finns
LMM: m30b35 finns
Kolvar: m50b25 finns
Stakar: m20b20 finns
Insprut: m20b25 motronic finns
Grenrör: eget bygga
Dumpventil: PPF Köpa
BTR: 1:1,4 misab köpa
Intercooler: ???? Köpa
Någon som vet någon lämplig intercooler som passar utan att kapa bort
halva bilen?
O-ringa block Klart
Bredbandslambda Innovate LM-1?
kopparrör och hörlurar som knacksensor...
3" rakt avgassystem med en 3,5" supertrapper längst bak.
planen är att komma upp i 300+hk.
Chassi:
ställbara koni stötdämpare,sänkfjädrar, borrade orginal bromsskivor
Kaross:
BBS frontspoiler och bakspoiler med tillhörande bagageluckeflärp
övrigt rätt orginal..
Bilen påväg till garaget för tillfixning innan besiktningen...
efter första försöket på bilprovningen som slutade med 4 liter olja på
deras parkering som löstes med en träplugg i oljetråget av min vapendragare macke
en läckande oljetryckskontakt byttes samtidigt som oljetråget...
(13-24mm nyckel för oljetryckskontakt utlånas vid behov )
Nybesiktigad med blankt papper ! va bara att borja riva ut motorn direkt
2 b25 block ett sprucket vid topplocksbultsgängorna och ett som har stått
ute i regnet och rostat i loppen och gulnat till ...
"dummy" motor för tillverkning av grenrör
Penselrenovering av motorrum
Nymålat och fint