det hela börja det att jag fick en E28 520I med sprucken topp då tryckte det all olja i vattnet det var inge vidare roligt tyckte jag så jag rev bort toppen på lilla sexan och sökte efter en ny topp då....samma dag hittade jag en topp och jag kontaktade ägaren och han sade att där hade krökts en ventil jag sa ett pris och nästa dag så kom toppen hem med posten.......jo ägaren sa juh att ventilen var krogig men det ha inte sa var att där fanns ett hål som var lika stor som en tänsticksask!!!!

då blev jag less och rev ut motor och inredning och tänkte jag skulle få tag i en annan motor...vilket aldrig blev av

sen börjar en ennan historia om en krockad E34 535ia



sen hittade jag den här sidan och då spåre det ur totalt

på sommaren 2007 köpte jag turbo och ett megasquirt +msd 6A +MSD BLASTER 2 spole...sen tog pengen slut
nog med historia orkar intte skriva mer

motorrecept:
-m30 b35
nya lager och kolvringar
plandäckat oljesprut under kolvarna,mls arp pacning
topp original förutom planad
insug original förutom flytta spjäll på "rätt" sida PPF fuelrail
egenbyggt grenrör
lasbil IC modell: STOOR
Ett par bilder på skönheten!





och sen en bild på minn fina uppfingning som endå intte höll!


bilder på motorn!!


