SNYTMYTEN #2 och dom 3 krigarna.

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
peppe
Moderator

SNYTMYTEN #2 och dom 3 krigarna.

Post by peppe »

För att göra en lång historia kort:

Polaren (Farliga Fredde) köpte en Volvo Orginal Cup bil, med rally däck och hela kittet. Efter att åkt lite på isen med han så kläcktes iden.

"E30 VOC dödar isbil med turbo och mastodontluftfilter från helvete.."

Det var ju ingen seriös tanke igentligen bara lite flyktigt sådär. Sedan hittade Moker en riktig pärla åt oss.

En E30 320i '86 som stog i Piteå, något som knackade i motorn. Velade några dagar sedan snackade jag med brorsan och han var hel hjärtat på han hade dump och wg som låg och annat tjaffs.

Så jag ringde killen, han skulle ha två st som skulle kolla på bilen på Fredag / Lördag, panik vad fan ska jag / vi göra?

Jag ringde upp Worre och flp i Piteå town och sedan andvände jag en NY funktion hos bankerna som tillåter en att föra över pengar jättesnabbt över www.

Pengarna landade hos dom och köpet var ett faktum, 4000kr för en blivande isbil.

Det vi inte visste då var att bilen var utrustade med nästintill nya vinterdäck, mp3 spelare, 6,9:or, baslåda och jävligt COOLA ängelögon.

Vi sadlade firmans Sprinter med en biltrailer då vi på flp's uppmanan inte lär klara oss hem till Umeå med veckans lager knack.

Snabbt och effektivt (jävla bög plogbilar) så tog vi oss till Piteå och hem med pärlan på släp.

Men då vi granskade lite närmare så insåg vi ju att hon nästan var för fin som isbil och tanken om en besiktning kläcktes, ja jävlar ska vi försöka?

Mjo det bör vi göra. Även med lagerknack, vi kommer hävda att det är en vippa tror det är säkraste kortet??

* Alla lampor, handbroms, bälten e.t.c. - CHECK
* Vänster blinkers reglage, löda och rappla och skarva. - CHECK
* Sätta fast batteri, bulta, kapa och dryga sig. - CHECK
* Tuta, klickar bara då man ska tuta, ny kabel och knapp. CHECK
* Hastighestmätaren. Lite wd-40 i kontakten. CHECK
* Mäkta på avgaspasta som en jude (sorry judar). CHECK
* Vindrute spolningen. CHECK

Steg 1

o-ringat M20B25 block.
M21 dieselvev.
320 stakar.
325 kolvar.
SNYTMYTEN #1 lager och ringar (lol, hur fan ska detta gå).

320i toppen.
325 insug och spjällhus.
410cc spridare.
VEMS.
HX40 #14 avgashus.
Adaptergrenrör ala sneaky.
IC från PPF.
Mäktigt luftfilter sponsrat av Bäckis (snäll häst).

Så ser det väll ut i stora drag, 1kg för att slira omkring och åka ifrån en och annan M5:a är väll tanken, tror vi kan glömma isen (finns ju fan ingen is ändå? Bra där växhuseffekten...

Steg 2 är att porta toppen, Z45 kamaxel, ställbart kamdrev, fjädrar, större spridare 618 tryckplatta, M-tech 1 paket samt omlack i stora drag, men när och i vilka steg det kommer att ske vet vi ej, detta är ju maxi budget projekt.

Nog med text, jävla ont i höger arm coolt man kan få skrivkramp av tangentbordet :D

Image
Den asballa schhmidda dieselveven.

Image
Nöff nöff monterar highflow filtret på HX40in, hur det monterades kommer jag aldrig att avslöjja för det är på epa sättet man endast kan göra om man bor i Skärgårn som vi.

Image
Där är guden med 4 hjul och 4 dörrar.

Image
Skitig men helt ärlig inte så skabbig.

Image
Riktigt stilig under huven för att vara en 86:a

Image
Mäktiga inredningen, blir två sportstolar fram såklart. Någon som ser den uber mäktiga datorfläkten i mittkonsollen? Den kunde lysa om man tryckte på en knapp, coolt :)

Image
Skit tutan klickade bara och eftersom vi är lappar så kan vi inte med elektronik, så el-guden drog nya sladdar och mountade en ball knapp i mittkonsollen.

Image
Det vi där bakom där tutan så snyggt skulle monteras var skrämmande och rörande... Vad vi ska göra med denna härva vet vi inte, kanske jacka in VEMS direkt, slipper massa el sladdar då.

Image
Så nu var konverteringen klar och jag hoppas ni har haft kul då ni läst denna tråd...

... Misstänker att det kommer en och annan bid till, bilen ska på bes. Onsdag morgon har skickat en polare. Går hon igenom blir det snyt snyt annars blir jag förbannad och kommer nog festa bort några helger på rad... Nejdå, vi ska klara detta..

Ciao..
Last edited by peppe on 30 Jan 2008, 21:52, edited 1 time in total.
Ecke

Post by Ecke »

Wieeee :) blir kul dehär :P
Micke johansson

Post by Micke johansson »

Detta kommer bli kung ! :)
Mikael Johansson
070-3559859
k1k1_@hotmail.com

E30: 327 9.86/227kmh 18år
E30: 325 Mtech2 + M50turbo
S4: Audi 20v - 1000whp
Moker

Post by Moker »

HEhehe grymt :wink: Vilket kap till bil :D :D .... hoppas på en 1000 hk m20 ala Peppe :wink:
Last edited by Moker on 28 Jan 2008, 22:15, edited 1 time in total.
flp

Post by flp »

snytmyten #1lager is the shiet. blir det inte snytmyten #1 block osv också? ;)

den där arga snurrande datafläkten starta ju då du snörde igång ängelögona :P för att nissen som hade den hade fått böter för de så gjorde han en smart lampa så han inte skulle missa att dem var igång :D

klart de ska bli isbil, ni måste ju komma till norr å köra lite :D dem har ju plogat upp isbanan i helgen.

ska se om ja hittar mina dopade anabolabultar imorn då ja drar till garaget. annars får ni smida till laitis å öppna storplonkan :D

MVH Micke
Mikael Westerlund
070-5611667
bra.snyt@gmail.com

Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
jeenz

Post by jeenz »

oh my oh my =)
Haha helfestlig läsning :)

Ser bra ut ;)

Lycka till med bes !
Unlimited drifting
-------------------------------
Engdahl Motorsport
http://www.spridare.com" onclick="window.open(this.href);return false;
x-iting cars Uddevalla
coffe.dk
Caravan Mill AB
Redline Racing
Five Star Racing
http://www.simpsonshop.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.joblineume.se" onclick="window.open(this.href);return false;
peppe
Moderator

Post by peppe »

Ja alltså blocket är ju SNYTMYT #1 lager men dom härstammar från 11.00 sec motorn med vibbrerande trigger..

lol, 3:e generationen turbo motor lagren hammnar i. Dom bör ha 200 mil på nacken nu dock ?? :)
flp

Post by flp »

jo, ganska drygt 200mil. jag hann nog köra nästan 150mil eller nå me den innan ja rev? du han väl köra 100mil typ me din under alla år som den gick ;)

MVH Micke
Mikael Westerlund
070-5611667
bra.snyt@gmail.com

Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
boost_

Post by boost_ »

Haha kör hårt (as always iof ;D) grappar!

Fakking kreejsy ;D
Bad boys got bad toys
Ride.Race.Live
Fear This

Post by Fear This »

nu blev ja glad! kul att höra att du skruvar bil igen din gamla båtraggare :lol:
peppe
Moderator

Post by peppe »

Fear alla visste väll att jag inte skulle kunna hålla mig i från att pyssla med E30is på sidan om.

Efter denna är det full huggnings på brorsans E30i som kommer bli en beast, en optimal "bus / gatbil" förhoppningsvis med 9 sec prestanda.
Ximon

Post by Ximon »

Ni har ju slagit i hela huvudet :)

Bygg på nu så den blir klar innan snön försvinner..
Simon Markström 072-233 04 11

2009: 7.94 sek @ 285 km/h - med bara det bästa från http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false;
pelko

Post by pelko »

Fan va skoj, älskar era storys :D

Bra skrivet Peppe!

mvh Mathias
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
Pimplaren

Post by Pimplaren »

Brukar läsa SnytMyten #1 då och då, riktigt rolig! :)
MVH Oliver Turbo Turtle

Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Scrazher

Post by Scrazher »

haha helt underbart som vanligt det här :D

Tragiskt, eller komiskt (?) bara att ens egna försök till att vara seriös innebär sämmre prylar än vad ni stoppar i isbilen :roll:
Norrbottensisarna brukar vara fyllda av isbanor så ni får pallra er hitåt om inte det fryser nog i skärgår´n :P

Önskar lycka till!
peppe
Moderator

Post by peppe »

Ja jävlar, vi misslyckades totalt med att muta besiktnings gubben, försökte hota också men det gick bara sämmre då, undra varför :lol:

Näe men så här lyder dommen:

Positionsljus fram Hur i helvete ska jag laga det, alltså direkt man vrider på nyckeln så startar ju färdbelysning och allt är som det ska. Det spelar ingen roll hur jag andvänder spaken för belysningen går inte att släcka, sätta på p-ljus eller något, bara ändra belysningen på instrument panelen med det.

Detta är en '86:a och dom ska väll inte ha halvljusautomatik eller liknande? Det sjuka är att spaken verkar ha havererat eller så har något ljushuvud kopplat förbi den och gjort något anabola mek.

Någon som har varit med om liknande problem, är rätt usel då det kommer till bilel, har noll koll på hur vi ska lösa det här problemet.

Fjäder höger fram SKADAD, AV. Okej vi kikade kanske inte över bilen tillräckligt nogrant inför bes. Stressmek kallas det. Hittade fjäderben med fjädrar runt knuten så det går bra att lösa.

Bromslang vänster fram SKADAD. Okej det är ju bara att byta den inga större problem.

Vindrute spolare Ur funktion, tror fan de då vätskan hade frusit var ju blia då vi fyllde på och prognosen såg lovande ut, men det vart -10 istället. Vi skulle faktiskt köpa vätska och fyllde bara med vatten men glömde det i all hast.

Avgasläkage Våran avgaspastning funkade men det sipprade lite där grenrör möter avgasrör, sjukt drygt att han skulle hitta det. Men det är ju också snabbt lagat.

5st 2or , inga problem att fixa någon av dom förutom det här med belysningen, fattar noll :evil:

Mvh
Markus F

Post by Markus F »

Halvljusautomatik har dom svensksålda, dvs. är ljuset på så släcks det när du stänger av motorn.
Man kan alltså låta omkopplaren vara till hela tiden.
Stänger man däremot av det så lyser det inte även om motorn går.
Så ska det fungera, sen vad som är fel i ditt fall vet jag inte.
Post Reply