Page 1 of 9

Bänkkörningar - LISTA.

Posted: 19 Jan 2008, 04:45
by Tjottirotti
Ett exempel på upplägg:
Om ni gillar denna, så kan ni bara kopiera den för enkelhetens skull. (Tryck på "citera" och sen radera det som inte ska vara med och lägg in dina egna värden)

Biltyp: xxxxxxxx
Motortyp: xxxxxxx
Modifieringar:
xxxxxx
xxxxxx
xxxxxx
xxxxxx
xxxxxx
Motorstyrning: xxxxxx
Turbo/Kompressor: xxxxxx
Laddtryck: x,xx bar
Mätställe/typ: Hos PPF / på bakhjulen
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: xxx @ xxxx rpm
Vridmoment: xxx @ xxxx rpm


Så, nu är tråden rensad och en mallen ligger här i första inlägget. Så posta på nu, vi skippar offtopic snacket i denna tråd // Peppe

Posted: 19 Jan 2008, 17:25
by sjöbba
Min gamla 02:a

Biltyp: Bmw 1602-68
Motortyp: m20b25
Modifieringar: Turbo, custom insug, Grenrör, msd788cc, dis-4, bearbetad topp mm mm, Bilen rejält lättad, ca 850-900kg, bromsad med bf98
Motorstyrning: Autronic sm2
Turbo/Kompressor: Garrett gt3582r
Laddtryck: 1,40 bar
Mätställe/typ: Hos PPF / motoreffekt
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 550 @ xxxx rpm
Vridmoment: 640 @ xxxx rpm[/quote]


gick som ett spjut tills toppen sprack :(

Re: Bänk körningar - LISTA

Posted: 02 Feb 2008, 15:32
by silverryggen
Biltyp: E21 316i Turbo
Motortyp: M10 2.1L
Modifieringar:
Mahle folkakolvar orginalstakar
portad 318i topp 304gr schrick
Hemsvetsat plenum,grenrör.
1000cc spridare,ppf dump,rosenqrantz w-gate,V-power.

Motorstyrning: Autronic SM2 500R cdi
Turbo/Kompressor: KKK29
Laddtryck: 2bar/2.3bar
Mätställe/typ: Hos PPF / på bakhjulen
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter:467hkr/540hkr 6000 rpm På bakhjulen.
Vridmoment:620nm 6000 rpm

Re: Bänk körningar - LISTA

Posted: 02 Feb 2008, 16:01
by Konny
Biltyp: Bmw E30 -88
Motortyp: M50B25
Modifieringar: 2,8vev, o-ringat, smidda kolvar & stakar, turbo kammar, hembyggt plenum & grenrör, 900cc spridare, portad topp
Motorstyrning: Dta p8 pro, haltech spolar
Turbo/Kompressor: kina Gt45 :D
Laddtryck: 1,5 bar
Mätställe/typ: Hos PPF / i motorn
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 754 @ 7500 rpm. på 98oktan 8)
Vridmoment: 820 @ 6200 rpm

Kimmit Sport Racing M20B27

Posted: 04 Feb 2008, 22:59
by kimmit
Biltyp: Bmw E30 -88
Motortyp: m20b27
Modifieringar: 2,4veiv.je piston.eagle råder,pyramide ringer.custom plenum ppf grenrør 1000cc spridare, portad topp/sveist
Motorstyrning: sm4,cdi 500r
Turbo/Kompressor: Presicion Gt4088
Laddtryck: 1,9 bar
Mätställe/typ: Autokvikk
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 771 @ 8000 rpm. på E85(benken takler 800hk men den glapp så siste måling var 771 mer i motor ifølge Autokvikk)
Vridmoment: 860 @ 6250 rpm
_________________

Posted: 04 Feb 2008, 23:10
by Nisse Järnet
Biltyp: BMW 325 -88
Motortyp: M20B25
Modifieringar: Oringat, svarvade kolvar, M50 stakar, portad/svetsad topp, Z45 kam, 465cc mm mm.
Motorstyrning: SM4, DIS-4 ws
Turbo/Kompressor: HX40 med #14 avgashus
Laddtryck: 1,3 bar
Mätställe/typ: Hos PPF / i motorn
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 491,5 @ 6100 rpm (430 på hjulen har jag för mig)
Vridmoment: 585 @ 5300 rpm

Posted: 04 Feb 2008, 23:19
by HULTA
Biltyp: bmw 320i
Motortyp: m50 b25

Modifieringar:
eagel stakar,resten av delarna stog det bmw på :D

Motorstyrning:nira i3+ mappad av tpr-eklund

Turbo/Kompressor: hx50

Laddtryck: 1.8 bar

Mätställe/typ: rullande landsväg / på bakhjulen med vanlig bf98
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 543hk
Vridmoment: 767Nm

Re: Bänk körningar - LISTA

Posted: 10 Feb 2008, 10:17
by vectramicke
Biltyp: Opel kadett Ccoupe
Motortyp: 2.0 16v
Modifieringar: Enem kompressorkit, svarvade org. kolvar, ombyggt med laddluftkylning, saab 900 aluintercooler, VAG spolar, 630cc spridare

Motorstyrning: Nira I3+ mappad av TPREklund
Turbo/Kompressor: Autorotor 2076
Laddtryck: 0.85bar i insuget
Mätställe/typ: rullande lansväg/på hjulen
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 248hk 12% drivlineförlust/5500rpm
Vridmoment: 346Nm/4500rpm 300Nm vid 3000rpm 8)

Posted: 10 Feb 2008, 11:50
by Söderling
Biltyp: Volvo 242 -75 Ltt
Motortyp: M50B25
Modifieringar: 2926cc på BMW orginaldelar, Vassare kammar, Portad topp, MLS 3.5mm, ARP, Annat insug, 1000cc spridare
Motorstyrning: Autronic SM4, VAG Spolar
Turbo: Holset HX55
Laddtryck: 0,70 bar
Mätställe/typ: PPF / på bakhjulen / ca i motorn
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 511 / 567 @ 7500 rpm
Vridmoment: 530 / 588 @ 6500 rpm

Posted: 11 Feb 2008, 07:48
by Bonje
Biltyp: BMW 318is -90
Motortyp: M42B18 (B20)
Modifieringar: Custom insug, Grenrör, 1600cc spridare, Bäckis portad topp, Z17 kammar 276 grader / 10,5mm lyft, 2 litres vev, 135mm Parner stakar, wiseco kolvar 8,7:1, Bromsad på E85
Motorstyrning: Nira i3+ / VAG spolar
Turbo/Kompressor: Precision SC6169E
Laddtryck: 1,6 bar
Mätställe/typ: Hos PPF / motoreffekt
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 615 @ 7100 rpm
Vridmoment: 662 @ 6000 rpm

Posted: 11 Feb 2008, 10:36
by M3JONAS
Biltyp: M3 -87
Motortyp: S14
Modifieringar:

Verdistakar, JE Kolvar, lite elakare kammar. hembyggt insug, gr A grenrör
Motorstyrning: DTA E48 :(
Turbo/Kompressor: Autorotor MX420
Laddtryck: 1,4 bar
Mätställe/typ: Appelgren motorsport mätt på vevaxeln
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter:460@ 8100 rpm
Vridmoment: 475 @ 5000-7000 rpm 300nm vid 2000rpm mätt vid en svepkörning

Posted: 11 Feb 2008, 12:35
by AndreasT
Biltyp: BMW 328 - 96
Motortyp: m50b25
Modifieringar: Egenbyggt grenrör samt insug, 3" avgassystem, 1000cc spridare, dubbla insugskammar, kina stakar, Je kolvar, E85 etc
Motorstyrning: Vems 3.3
Turbo/Kompressor: Precision Sc6176S
Laddtryck: 2.18 bar
Mätställe/typ: Magnus Rommeborn / på hjulen
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 630 @ 6300 rpm
Vridmoment: 767 @ 5500 rpm

Re: Bänk körningar - LISTA

Posted: 17 Feb 2008, 14:12
by sidenmark
Biltyp: bmw 535 e 34 -90
Motortyp: m30 3.5l
Modifieringar:

Motorstyrning: autronic sm 4 , msd dis 4 , msd dubbelspolar
Turbo/Kompressor: hx 50 63 mm in med 22 avgashus
Laddtryck: 1,5 bar
Mätställe/typ: vm i västerås på bakhjulen i deras rullar sommaren 2006
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 585 hk på hjulen
Vridmoment 711 nm

film på bromsningen
http://www.youtube.com/watch?v=7do3Qa_ieZw

mvh robban [/img]

Posted: 18 Feb 2008, 19:00
by Vision79
Biltyp: Bmw 535 E34 -90
Motortyp: 745/M106 (Orginal)
Modifieringar: ARP/MLS/SC61/RS2 WG/720cc etc
Motorstyrning: Link LEMG3 , MSD tändning , fördelare
Turbo/Kompressor: T4 SC61 81A/R
Laddtryck: 1,4 bar
Mätställe/typ: Motornord/Dynapack
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 518Hk @ 4600 rpm
Vridmoment 680Nm @ 4600 rpm

Posted: 23 Feb 2008, 19:39
by jonas ohlsson
biltyp: BMW 1600-2 -68
motortyp: M10 b20
modifieringar: en del
motorstyrning: VEMS med MSD 6A och Mallory-spole
turbo:hx 55
laddtryck: 1,95
mätställe: motornord
whp: 552/7000
wnm: 560/7000 med rapplande tändning

Posted: 15 Mar 2008, 13:41
by longdahl
passar kanske inte riktigt in här men skriver lite endå

Biltyp: bmw e28
Motortyp: s38b36
Modifieringar: bmc luftfilter och eget 2.5tums avgassystem
Motorstyrning: orginal
Turbo/Kompressor: ingen tyvär
Mätställe/typ: Hos MOTOR NORD / på bakhjulen
---------------------------------------------------------------

före chippning

Hästkrafter: 253 @ 6500 rpm
Vridmoment: 300 @ 4000 rpm

efter chippning

Hästkrafter: 275 @ 7250 rpm
Vridmoment: 297 @ 4250 rpm

tycker att det vart ett riktigt bra resultat bara av ett chip :)

Posted: 15 Mar 2008, 14:17
by Bäckis
För att fylla på lite tar vi väl med min M3 med gamla setupen. Lägger upp nytt efter nästa bromsning med CP kolvar med högre komp och strokervev.

Biltyp: BMW M3 E30 -88

Motortyp: S14B23

Modifieringar:

Wössner kolvar, Verdistakar, balanserat, pyramidringat block, PPF kammar, PPF vetilfjäderkit med CrMo retainers, PPF 60mm wg, PPF 75mm dump, PPF plenum, PPF grenrör, 1600cc spridare, resta kanaler med matchportade S14 spjällhus, PPF oversize raceventiler, radiesäten av FPP mm.

Motorstyrning: Autronic SM4 med MSD6A fördelartändning

Turbo/Kompressor: Garrett GT4088

Laddtryck: 1,7 bar

Mätställe/typ: Hos PPF såklart/ på bakhjulen
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 630 @ 7200 rpm
Vridmoment: Minns ej @ xxxx rpm