Mitsu EVO III
Posted: 17 Jan 2008, 00:19
Byggd för lite bus på gatan o nattliga event bara, och lite försenat efter ett ras pga lite slarv i sommras..
Som det ser ut nu med maskin:
280gr HKS kammar, fjädrar och titanretainers ifrån Brian Crower, andra lyftare ifrån camskill, ställbara drev och lite portat. Insug är lite ihopplock med hjälp utav ppf, likaså med tryckrör mm.
Wiseco kolvar, Eagle stakar, borttagna balansaxlar, Arp bultar, Cometic stål packning, ACT 2800 koppling
Garret GT4088, Tial 44wg, eget grenrör och downpipe, HKS 3" system.
1600cc Precision spridare, dubbla 255l walbro, 10mm tillförsel. Filter och regulator ifrån Aeromotive.
Stor IC och HKS ssqv dump, nåt volvo spjäll.
Autronic smc PnP, DIS-4:a, kablar och 4st CDI spolar ifrån MSD.
RS diff fram, stum center diff. Coilovers runt om ställbara i höjd o hårdhet, fjäderbensstag fram och bak, justerbara topmounts fram. 17" Roota fälgar. Pagid belägg, slitsade skivor och stålomspunnet runt om.
En hög med autometer mätare och en bredband.
Det är det jag kommer på nu..
Sen det som ligger och väntar hemma:
Eagle vevaxel
Ny org. oljepump
HKS stål packning
En hög med lager
orginal packningar så man blir av med kina skiten
Enkel skruvbur.
Sen vad som står högst på tur nu är ju att få ordning på motorn men ratten ska över till rätt sida nån dag också är det tänkt iaf. Fixa till sprutet så jag får ut fyra utgångar till DIS-4an men det är på ingång nu i dagarna.
Kanske hiva tanken och walbro pumparna och ersätta med en fuelcell och en stor pump istället?
Tänkte att den skulle upp i dynon igen i mitten på mars så man hinner renovera innan sommaren... Men det hänger på hur mkt tid det tar att fixa något pedalställ och bromshistorian om man flyttar över ratten.
Bilder kommer det några i helgen.
Som det ser ut nu med maskin:
280gr HKS kammar, fjädrar och titanretainers ifrån Brian Crower, andra lyftare ifrån camskill, ställbara drev och lite portat. Insug är lite ihopplock med hjälp utav ppf, likaså med tryckrör mm.
Wiseco kolvar, Eagle stakar, borttagna balansaxlar, Arp bultar, Cometic stål packning, ACT 2800 koppling
Garret GT4088, Tial 44wg, eget grenrör och downpipe, HKS 3" system.
1600cc Precision spridare, dubbla 255l walbro, 10mm tillförsel. Filter och regulator ifrån Aeromotive.
Stor IC och HKS ssqv dump, nåt volvo spjäll.
Autronic smc PnP, DIS-4:a, kablar och 4st CDI spolar ifrån MSD.
RS diff fram, stum center diff. Coilovers runt om ställbara i höjd o hårdhet, fjäderbensstag fram och bak, justerbara topmounts fram. 17" Roota fälgar. Pagid belägg, slitsade skivor och stålomspunnet runt om.
En hög med autometer mätare och en bredband.
Det är det jag kommer på nu..
Sen det som ligger och väntar hemma:
Eagle vevaxel
Ny org. oljepump
HKS stål packning
En hög med lager
orginal packningar så man blir av med kina skiten
Enkel skruvbur.
Sen vad som står högst på tur nu är ju att få ordning på motorn men ratten ska över till rätt sida nån dag också är det tänkt iaf. Fixa till sprutet så jag får ut fyra utgångar till DIS-4an men det är på ingång nu i dagarna.
Kanske hiva tanken och walbro pumparna och ersätta med en fuelcell och en stor pump istället?
Tänkte att den skulle upp i dynon igen i mitten på mars så man hinner renovera innan sommaren... Men det hänger på hur mkt tid det tar att fixa något pedalställ och bromshistorian om man flyttar över ratten.
Bilder kommer det några i helgen.