Bmw E30 (lack edition)

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
e30olle

Bmw E30 (lack edition)

Post by e30olle »

Ja tänke jag skulle ta tag i detta me en projekt tråd..
bilen i fråga är en bmw e30 320 -89 som har trasskat 25500 lugna mil men de ska väl de bli ändring på.

de som har legat i fokus just nu var att få bilen lackerad även göra enligt mig förfiningar av karosslinjerna .

lista på de som gjorts

Rostlaning (X)
Igenäggning av emblem, lister osv. (X)
Förarbete även de gjort och nu str bilen och väntar på lack.
har vart i kontakt me Franzén (på rejsa) trevlig kille så han och jag ska väl lösa ut vissa delar va gäller chassiet..

tanken me bilen i år är att få så pass bra väghållning, motorn i sig är inge rolig men ska väl bytas ut på sikt , om pengarna räcker då jag går i skolan så är väl de inget överflöd av detta .. nog snackat här är en del bilder så ni ser lite va som är gjort iallafall

(alla bilder är klickbara)
först lite bilder hur den såg ut när jag hämta den

Image

Image

Image

Image

Image

efter en del förarbete och så så hade vi kommit så här långt.. även här testas ögonlock och nya käppen

Image

Image

Image

Image

Image

Image

sedan efter tag så kom jag över en sänksats till ett förmånlig pris me hålborade skivor och fjädernben från storebror 325 :D

Image

Image

bilen 10 min innan lastning till lack..

Image

byggherren i mössa :D
Image

fälgarna compomotive 17*8

Image

och sist bussningarna

Image

hittade lite bilder från förra ägaren tänkte jag lägger upp dom här så får ni se lite hur den har varit inan jag tog emot den :P

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

vissa knaske kom i fel ordning.. men men..

sen sist en ps bild hur den skulle kunna se ut me fälgarna.
Image

ge gärna tips och lite feedback vet att detta inte är den enda e30 här men lite åsikter sitter ni säkert inne på :D
Pimplaren

Post by Pimplaren »

Blir nog riktigt najs med domdär rimsen !
MVH Oliver Turbo Turtle

Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
e30olle

Post by e30olle »

Pimplaren wrote:Blir nog riktigt najs med domdär rimsen !

jo jag hoppas de jag me :D
har funderat på de här me turbo och även kollat runt lie efter olika specer men så vit jag förstår så är väl folk här inne ganska kunniga om turbo beemers.. tänkte då kolla om d finns nått beprövat recept för kompsänkning me andra kolvar från någon bmw till m20b20 motorn :?:

mvh
Post Reply