Jolle's M535 Turbo
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Jolle's M535 Turbo
Har just börjat riva ner den nu.
Bilen är en Svart M535 från 85.
Utvändigt: Orginal M-paket
Tak-lucka
Bmw kolfiber emblem
Shadowline paktet
Tonat runt-om
vita blinkers runt-om
Lamin-x röktonade framlyktor
Borbet 17" krysseker 235-40 fram och 255-45 bak
16" 8.5 ACT för slicks
Borttagen kula
Invändigt: Sparco stolar
båge
Rensad inredning
asfaltsmatta borta
alu dörrsidor
Flockad instrumentbräda
Drivlina: Uppspännd eller omslipade ramper (Vilket är bäst?)
Poweflex runt-om
coilovers
Motor: O-ringat eller pyramid ringat block
Svarvade kolvar, kulpeenade stakar och b28vev allt balanserat
Dubbla audi wastegates
Garret GT42
1600cc spridare
Megasquirt eller VEMS sprut
plus lite till då..
Jag vet inte hur man lägger in bilder direkt i tråden. har testat förut i någon säljes annons och det gick ju åt helvete!
Någon som kan berätta hur man gör?
Bilen är en Svart M535 från 85.
Utvändigt: Orginal M-paket
Tak-lucka
Bmw kolfiber emblem
Shadowline paktet
Tonat runt-om
vita blinkers runt-om
Lamin-x röktonade framlyktor
Borbet 17" krysseker 235-40 fram och 255-45 bak
16" 8.5 ACT för slicks
Borttagen kula
Invändigt: Sparco stolar
båge
Rensad inredning
asfaltsmatta borta
alu dörrsidor
Flockad instrumentbräda
Drivlina: Uppspännd eller omslipade ramper (Vilket är bäst?)
Poweflex runt-om
coilovers
Motor: O-ringat eller pyramid ringat block
Svarvade kolvar, kulpeenade stakar och b28vev allt balanserat
Dubbla audi wastegates
Garret GT42
1600cc spridare
Megasquirt eller VEMS sprut
plus lite till då..
Jag vet inte hur man lägger in bilder direkt i tråden. har testat förut i någon säljes annons och det gick ju åt helvete!
Någon som kan berätta hur man gör?
Blir nog nice =)
sen har du länken till bilden imellan, ladda upp bilden på photobucket.com eller liknande.
sen har du länken till bilden imellan, ladda upp bilden på photobucket.com eller liknande.
MVH Oliver Turbo Turtle
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
- bmwHolmberg
- Posts: 346
- Joined: 02 Apr 2006, 21:45
- Location: Skellefteå
Ser nice ut, hur långt har du kommit i daxläge?
Håller på med liknande projekt, tänkte åka m106 maskin och autronic
Håller på med liknande projekt, tänkte åka m106 maskin och autronic
MVH Oliver Turbo Turtle
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Härligt!
Kasta i en båge när du ändå plockar ur inredningen, dom är ganska mjuka i karossen dessa!
Förra vintern gjorde jag iordning väghållningen, det blev:
Bilstien Sprint dämpare 7400:- på Forza
H&R fjädrar 2600:- på Forza
M5 e28 krängare runt om 2000:- på BMW
Powerflex bussningar 1200:- ifrån dli-teknik
Fjäderbenstag 1500 ifrån schmiedmann
och camber topplagringar ifrån schmeidmann. 1000:-
Blev riktigt jävla trevlig väghållning! dyrt men riktigt nice.
Ska plocka ner fram och bakvagn och blästa/lacka samt delrin i bakvagnen.
Fick garage i helgen så snart ska jag börja riva
Kasta i en båge när du ändå plockar ur inredningen, dom är ganska mjuka i karossen dessa!
Förra vintern gjorde jag iordning väghållningen, det blev:
Bilstien Sprint dämpare 7400:- på Forza
H&R fjädrar 2600:- på Forza
M5 e28 krängare runt om 2000:- på BMW
Powerflex bussningar 1200:- ifrån dli-teknik
Fjäderbenstag 1500 ifrån schmiedmann
och camber topplagringar ifrån schmeidmann. 1000:-
Blev riktigt jävla trevlig väghållning! dyrt men riktigt nice.
Ska plocka ner fram och bakvagn och blästa/lacka samt delrin i bakvagnen.
Fick garage i helgen så snart ska jag börja riva
MVH Oliver Turbo Turtle
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
- P.Herrdahl
- Posts: 2079
- Joined: 30 Jul 2006, 00:39
- Location: Hedemora i Dalarna
Låter kanon det. Ska börja plocka ut motorn imorrn
Nu då det är lite M30 folk här i tråden.
Har inte hunnit läsa på så mycket M30 grejjer.
Hade ju tänkt bygga 2.7 liters M20 i en E34, så jag hade ju allt jag behövde.
Då hittar man en M535 i närheten så då måste man ju köpa
Toppen har den några svagheter?
Har förstått att B35 toppen ska vara mycket bättre?
Någon som har ett grenrör med T4fläns förresten?
Nu då det är lite M30 folk här i tråden.
Har inte hunnit läsa på så mycket M30 grejjer.
Hade ju tänkt bygga 2.7 liters M20 i en E34, så jag hade ju allt jag behövde.
Då hittar man en M535 i närheten så då måste man ju köpa
Toppen har den några svagheter?
Har förstått att B35 toppen ska vara mycket bättre?
Någon som har ett grenrör med T4fläns förresten?
- P.Herrdahl
- Posts: 2079
- Joined: 30 Jul 2006, 00:39
- Location: Hedemora i Dalarna
JolleL wrote:Låter kanon det. Ska börja plocka ut motorn imorrn
Nu då det är lite M30 folk här i tråden.
Har inte hunnit läsa på så mycket M30 grejjer.
Hade ju tänkt bygga 2.7 liters M20 i en E34, så jag hade ju allt jag behövde.
Då hittar man en M535 i närheten så då måste man ju köpa
Toppen har den några svagheter?
Har förstått att B35 toppen ska vara mycket bättre?
Någon som har ett grenrör med T4fläns förresten?
Toppens svaghet är vipporna, annars är M30 toppen väldigt stabil!
B35 toppen har 1mm större insugsventil (47mm) sen vart väl gjutningsprocessen bättre med åren så dom är väl bättre gjutna är tidiga M30 toppar (68 -> 82 -> 88.)
Även kanalerna är större och bättre utformade på B35 gentemot B34an. Har ej kikat så mycket B35 topp, men är rätt säker på att förbränningsrummen är lika.
Mvh.
JolleL wrote:Låter som den kommer kunna svänga
hur mycket sänker dom? måste sänka ner min. Men har bara hittat ett paket som sänker 45/35
Du har ingen bild kanske?
Ingen aning om hur mycket dom sänker, tror det var 20*20 men jag köpte special fjädertallrikar fram för att få ner yttligare 1 cm, då blev det härligt nosedive!
Så fint ser det ut:
MVH Oliver Turbo Turtle
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
- Tjottirotti
- Posts: 764
- Joined: 23 Jun 2007, 19:59
- Location: Göteborg / Karlstad
H&R fjädrarna är ganska mycket hårdare än mekonomens lesjöfors fjädrar!
MVH Oliver Turbo Turtle
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
- Tjottirotti
- Posts: 764
- Joined: 23 Jun 2007, 19:59
- Location: Göteborg / Karlstad