Page 1 of 1
Z45 Kam på 2.7liters M20
Posted: 19 Dec 2007, 18:43
by JolleL
Behöver jag ventilfjäderkittet med retainers om jag ska köra med Z45 Turbo kammen?
Undrar även om jag behöver göra ventilurtag.
Kommer köra med Dieselvev,M20B20 stakar och orginal M20B25 Kat kolvar?
Posted: 19 Dec 2007, 20:03
by Bäckis
Du MÅSTE inte byta fjädrar med Z45, men maxvarv utan ventilsläpp med original ligger runt 7000rpm.
Ofta går vippor av pga ventilsläpp och det är vanligare på bilar med originalgrejor än med hårda fjädrar även om det låter konstigt.
Ventilurtag med Z45 behövs inte om du inte vill vrida fram kammen mer än vår rek.
Posted: 19 Dec 2007, 22:34
by JolleL
Tack för ett snabbt svar.
Nej, jag tänker inte vrida kammen något.
Jag hade tänkt överlåta det till er samtidigt som mappning

Posted: 19 Dec 2007, 23:02
by Bäckis
Då är det lugnt.