Z45 Kam på 2.7liters M20

Här diskuterar vi våra produkter.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
JolleL
Posts: 304
Joined: 27 Jun 2007, 10:41
Location: Skellefteå

Z45 Kam på 2.7liters M20

Post by JolleL »

Behöver jag ventilfjäderkittet med retainers om jag ska köra med Z45 Turbo kammen?
Undrar även om jag behöver göra ventilurtag.
Kommer köra med Dieselvev,M20B20 stakar och orginal M20B25 Kat kolvar?
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Du MÅSTE inte byta fjädrar med Z45, men maxvarv utan ventilsläpp med original ligger runt 7000rpm.

Ofta går vippor av pga ventilsläpp och det är vanligare på bilar med originalgrejor än med hårda fjädrar även om det låter konstigt.

Ventilurtag med Z45 behövs inte om du inte vill vrida fram kammen mer än vår rek.
M3:an 2008:

10.18@233.6

Touringen 2009:

10.73@217.5

M-tech 1 E30 2010:

11.56@199.12

E21 racebil 2011 "In the 7s"

7.88@285

Det kan man kalla trendbrott!

-------------------------------------------------------

070-7318090
JolleL
Posts: 304
Joined: 27 Jun 2007, 10:41
Location: Skellefteå

Post by JolleL »

Tack för ett snabbt svar.
Nej, jag tänker inte vrida kammen något.
Jag hade tänkt överlåta det till er samtidigt som mappning :lol:
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Då är det lugnt.
M3:an 2008:

10.18@233.6

Touringen 2009:

10.73@217.5

M-tech 1 E30 2010:

11.56@199.12

E21 racebil 2011 "In the 7s"

7.88@285

Det kan man kalla trendbrott!

-------------------------------------------------------

070-7318090
Post Reply