Behöver jag ventilfjäderkittet med retainers om jag ska köra med Z45 Turbo kammen?
Undrar även om jag behöver göra ventilurtag.
Kommer köra med Dieselvev,M20B20 stakar och orginal M20B25 Kat kolvar?
Z45 Kam på 2.7liters M20
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Du MÅSTE inte byta fjädrar med Z45, men maxvarv utan ventilsläpp med original ligger runt 7000rpm.
Ofta går vippor av pga ventilsläpp och det är vanligare på bilar med originalgrejor än med hårda fjädrar även om det låter konstigt.
Ventilurtag med Z45 behövs inte om du inte vill vrida fram kammen mer än vår rek.
Ofta går vippor av pga ventilsläpp och det är vanligare på bilar med originalgrejor än med hårda fjädrar även om det låter konstigt.
Ventilurtag med Z45 behövs inte om du inte vill vrida fram kammen mer än vår rek.
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090