Diskutera det som inte passar in i de övriga forumen.
Moderators: purepfcom , Storås , Bmwandreas , Nisse Järnet , pelko , Bäckis , Pimplaren
bmwpatrik
Posts: 1227 Joined: 20 Nov 2005, 21:41
Location: Dalarna Norrhyttan
Post
by bmwpatrik » 21 Feb 2006, 11:42
Kan man göra detta själv i en pelar borr, alltså om man tex gör en mall i datorn och sen borrar efter de? Hur blir de med spalterna i en ventilerad skiva alltså där de är gods rakt igenom, gå de att borra genom där eller blir skivan klenare?
Måste dom balanseras?
Eller finns de nån firma som gör de för en billig peng, har inte råd med nya som är färdiga?
MVH Patrik
Man få va som man ä, när man inte vart som man skulle!
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788 Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta
Post
by Bmwandreas » 21 Feb 2006, 12:09
Dom brukar spricka om man borrar själv.
Strandholm
Posts: 3515 Joined: 20 Nov 2005, 16:08
Location: Gustavsberg/Stockholm
Contact:
Post
by Strandholm » 21 Feb 2006, 12:11
Vad säger bes. om man byter till era "sport" bolton skivor (e30) ?
jag är inte bara världsbäst, jag är även ödmjuk.
bmwpatrik
Posts: 1227 Joined: 20 Nov 2005, 21:41
Location: Dalarna Norrhyttan
Post
by bmwpatrik » 21 Feb 2006, 12:23
Bmwandreas wrote: Dom brukar spricka om man borrar själv.
Skit också, kan ni fixa till E21 å va kostar de i sånna fall.
Man få va som man ä, när man inte vart som man skulle!
FoX
Posts: 1794 Joined: 03 Dec 2005, 16:48
Location: Eskilstuna
Contact:
Post
by FoX » 21 Feb 2006, 20:36
Amplify wrote: Vad säger bes. om man byter till era "sport" bolton skivor (e30) ?
det lär ju inte bli sämmre ..så rent lågiskt borde det ju funka... någon som har testat?
/Fredrik Strengbohm
WWW.E30.SE
0703252017
Eskilstuna
Hassvik
Posts: 30 Joined: 21 Nov 2005, 17:08
Location: Trollhättan
Post
by Hassvik » 22 Feb 2006, 17:24
Min bror kör med hålborrade orginalskiver på sin bubbla(235hk med turbo) och det fungerar.
BMW 325 -94 dubbelturbo.