Här diskuterar vi våra produkter.
Moderators: purepfcom , Pimplaren , Storås , Bmwandreas , Nisse Järnet , pelko , Bäckis
bmw86
Posts: 25 Joined: 14 Sep 2007, 13:51
Location: M:hamn
Post
by bmw86 » 17 Dec 2007, 21:05
tjena, måst man ta ur för ventilerna om man kör med allt org utom kammen o race ventiler på en m20b25?
bmw86
Posts: 25 Joined: 14 Sep 2007, 13:51
Location: M:hamn
Post
by bmw86 » 05 Jan 2008, 22:03
2.5 nog
p_stman
Posts: 244 Joined: 06 Aug 2007, 16:03
Location: Avesta
Post
by p_stman » 05 Jan 2008, 22:15
om du kör dieselvev och 320 stakar så behöver du inte göra urtag..
bmwHolmberg
Posts: 346 Joined: 02 Apr 2006, 21:45
Location: Skellefteå
Post
by bmwHolmberg » 07 Jan 2008, 22:15
Hur mycket tar man ur urtagen då?
Snekast
Posts: 1446 Joined: 08 Sep 2007, 18:03
Location: Norrköping
Post
by Snekast » 13 Mar 2008, 13:37
Lyfter, vill också veta hur mkt man ska ta ur på en 2.5a med svarvade kat.
E39 540i/6 S62b50
E39 523i Vinterpulka
peppe
Moderator
Posts: 4284 Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:
Post
by peppe » 13 Mar 2008, 16:54
Beror väll på hur man tänkt ställa in kamaxeln också. Jag klarade mig att endast göra på insug, 2.5 mm djupare då jag körde 2.5 och z45:an.
Avvah
Posts: 884 Joined: 07 Nov 2006, 18:06
Location: Boden
Post
by Avvah » 10 Apr 2008, 17:58
Det borde funka på en orginal B25 botten med 3mm MLS med Z45 kam, annars får jag sätta i min orginalkam när jag får toppen av PPF
Fredrik Östman
E39 528 Turbo SFRO
E30M3 S54 Turbo
Nisse977
Posts: 1763 Joined: 28 May 2006, 08:34
Location: Göteborg
Contact:
Post
by Nisse977 » 10 Apr 2008, 19:03
Om man kör med dieselvev och 135mm stakar och PPFs CP-kolvar då? Antar att man inte behöver börjar fräsa i de nya kolvarna?
Nils Ljung
BMW 325i -87 banpreppad
Smidd 2,7l M20 med
Precision Sc6162 a/r 0,63
606Hk / 809Nm på hjulen
peppe
Moderator
Posts: 4284 Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:
Post
by peppe » 10 Apr 2008, 19:52
Nej CP kolvarna har djupa fina urtag.
Mvh
bmw e30
Posts: 70 Joined: 01 Nov 2007, 20:03
Location: Norrköping
Post
by bmw e30 » 10 Apr 2008, 20:55
Jag kör z45 sugkammen utan att behövt göra urtag i kolvarna.. Men det kanske är turbokammen som det snackas om här? Blocket är topdeckat o toppen planad! Satt o lekte med modellera för att mäta avstånd...
Avvah
Posts: 884 Joined: 07 Nov 2006, 18:06
Location: Boden
Post
by Avvah » 07 May 2008, 14:18
Lyfter lite!
Går det att köra orginal m20b25 botten med 3mm MLS och Z45kam? tänkte sätta ihop toppen i helgen så tacksam för snabba svar (: om det krisar får jag väl sticka in orginalkammen igen....
Fredrik Östman
E39 528 Turbo SFRO
E30M3 S54 Turbo
peppe
Moderator
Posts: 4284 Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:
Post
by peppe » 07 May 2008, 17:55
Det finns inga genvägar, mät. Förstår inte vad problemet med att mäta för att veta exakt?
Kamaxeln lär ju ska vilja ställas in också, gött och veta vad man har och gå på.
Avvah
Posts: 884 Joined: 07 Nov 2006, 18:06
Location: Boden
Post
by Avvah » 07 May 2008, 18:35
Tanken var att lägga på toppen och dra runt lite och se, men det underlättar ju om någon har provat och kan snällt men bestämt säga nej
kanske finns någon på byn som vet hur jag ska mäta som kan visa också när man är i farten (:
Fredrik Östman
E39 528 Turbo SFRO
E30M3 S54 Turbo