Page 1 of 2
M50B25 biturbo
Posted: 20 Feb 2006, 02:17
by Bimmerlars
Hvilket oppsett tror dere ville funket bra på en M50B25 med biturbo? +-500hk. Må kunne brukes på bane, ikke bare spinne
Selv tenker jeg på noe sånt her (i grove trekk):
-CP Pistons smidda kolvar
-Verdi H-profil vevstaker
-Pianotråd i blokka
-Avbalansert bunndel (Clutch, svinghjul og veiv)
-M50 Raceventiler
-Orginale kammer
-Autronic SM4 motostyrning
-Hvilke turboer?
-600x300x100mm intercooler
-Tørrsump smørning
-TIG-sveisa innsug med trattar og plenum
Hva tror ni?
Kunne tenkt meg fullt drag fra 1500 rpm til 7500-8000 rpm
Posted: 20 Feb 2006, 09:40
by Bäckis
Varför dubbelturbo? Dubbelt jobb, ingen fördel.
Posted: 20 Feb 2006, 11:48
by Bimmerlars
Da slipper jeg turbolaggen. Fordel ved banekjøring. Planen her var en liten turbo som hjelper i gang en stor
Posted: 20 Feb 2006, 11:50
by Bmwandreas
Nej du slipper inte den, oftast blir det värre turbolag.
Ibland kan det bli bättre om man lyckat välja exakt rätt agg.
Posted: 20 Feb 2006, 16:28
by Bimmerlars
Hvorfor det? Høres ulogisk ut. Alle biler med biturbo har det for nettopp å slippe turbolagg
Posted: 20 Feb 2006, 16:41
by knotan
två agg som drivs av 3cylindrar var låter väll vettigt.
15t är populära på volvos 6cyl motorer å klarar av 500 häst på 2.8lit volym. brukar ha fullt ladd bra tidigare än 3000 så det ska väll funka lika bra på en bmw motor?
satt just å läste den här tråden på tpc om den biten
http://forum.turboperformanceclub.com/v ... hp?t=50971
Posted: 20 Feb 2006, 18:15
by Bimmerlars
Bruker man ikke alle seks sylindra til å dra i gang først en liten, så brukes alle seks sylindra+den lille turboen til å dra i gang en stor turbo. Dette skulle eleminere turbolaggen og gi en sykt morsom bil å kjøre
Register som en sugemotor men mye bedre drag
Posted: 20 Feb 2006, 18:25
by Tysken
Ska du köra utan lagg ska du ha kompressor. Med turbo tror jag det är som PPF grabbarna säger, kör med en lagom stor turbo istället.
Posted: 20 Feb 2006, 18:29
by Bimmerlars
Tysken wrote:Ska du köra utan lagg ska du ha kompressor. Med turbo tror jag det är som PPF grabbarna säger, kör med en lagom stor turbo istället.
Hvorfor det? Hvorfor skulle ikke biturbo fungere?
Må ha en mer teknisk forklaring Andreas
Posted: 20 Feb 2006, 21:11
by Brox
borde inte en liten och en större turbo ge mer respons? liksom den lilla snurrar snabbare upp och ger den där luften som behövs från låga varv till motorn att kunna prestera upp i varven som sedan öser på med tillräckligt med avgaser för att få snurr på den stora?
Posted: 20 Feb 2006, 22:29
by peppe
Kompressor är gårdagens..
- Lagom turbo, är du inte nöjd kosta på ett styrsystem som klarar ALS. Sedan är det bara att gasa.
Posted: 20 Feb 2006, 23:07
by Hassvik
Ja bygger med två st saab 9-3 ss aero snurror. Har inte startat den än för ja har inte fått mina packningar och lager av ppf än...men dom kommer nog...
Posted: 20 Feb 2006, 23:13
by Tysken
Bimmerlars wrote:Bruker man ikke alle seks sylindra til å dra i gang først en liten, så brukes alle seks sylindra+den lille turboen til å dra i gang en stor turbo. Dette skulle eleminere turbolaggen og gi en sykt morsom bil å kjøre
Register som en sugemotor men mye bedre drag
Gör du så lär du få jordens högsta avgasmottryck!
Posted: 20 Feb 2006, 23:31
by JaJsEn
Tysken wrote:Gör du så lär du få jordens högsta avgasmottryck!
beror ju på hur stor wastegate han har mellan dom två turboaggregatena.
Posted: 20 Feb 2006, 23:57
by Bimmerlars
Man må lage til enten noe mekanisk eller elektronisk som gjør at den store turboen overtar når det er fart nok på den lille. Husk at det er forskjell på twinturbo og biturbo, du som bygger med to 93 aero turboer bygger twinturbo. Hvorfor får jeg så stort avgasmottrykk?
Posted: 22 Feb 2006, 12:05
by Bimmerlars
Bmwandreas wrote:Nej du slipper inte den, oftast blir det värre turbolag.
Ibland kan det bli bättre om man lyckat välja exakt rätt agg.
Kan du fortelle hvorfor? Støtter deg ikke helt på den skjønner du
Posted: 22 Feb 2006, 12:09
by Nicke Nyman
knotan wrote:15t är populära på volvos 6cyl motorer å klarar av 500 häst på 2.8lit volym.
Menar du att ett Mitsu agg, 15t klarar av 500hk?? Vad har du för sugmotoreffekt på den då? 350hk eller??
Adios!