två agg som drivs av 3cylindrar var låter väll vettigt.
15t är populära på volvos 6cyl motorer å klarar av 500 häst på 2.8lit volym. brukar ha fullt ladd bra tidigare än 3000 så det ska väll funka lika bra på en bmw motor?
satt just å läste den här tråden på tpc om den biten http://forum.turboperformanceclub.com/v ... hp?t=50971
Bruker man ikke alle seks sylindra til å dra i gang først en liten, så brukes alle seks sylindra+den lille turboen til å dra i gang en stor turbo. Dette skulle eleminere turbolaggen og gi en sykt morsom bil å kjøre
Register som en sugemotor men mye bedre drag
borde inte en liten och en större turbo ge mer respons? liksom den lilla snurrar snabbare upp och ger den där luften som behövs från låga varv till motorn att kunna prestera upp i varven som sedan öser på med tillräckligt med avgaser för att få snurr på den stora?
Ja bygger med två st saab 9-3 ss aero snurror. Har inte startat den än för ja har inte fått mina packningar och lager av ppf än...men dom kommer nog...
Bimmerlars wrote:Bruker man ikke alle seks sylindra til å dra i gang først en liten, så brukes alle seks sylindra+den lille turboen til å dra i gang en stor turbo. Dette skulle eleminere turbolaggen og gi en sykt morsom bil å kjøre
Register som en sugemotor men mye bedre drag
Man må lage til enten noe mekanisk eller elektronisk som gjør at den store turboen overtar når det er fart nok på den lille. Husk at det er forskjell på twinturbo og biturbo, du som bygger med to 93 aero turboer bygger twinturbo. Hvorfor får jeg så stort avgasmottrykk?