e28 520 m20b28 N/A
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
e28 520 m20b28 N/A
Lägger upp en liten projekt tråd över mitt nuvarande "Projekt".. Ingen effekt monster som alla andra här.. men som fattig student får man man typ ta va man ha å göra något roligt med..
Bilen som får lite kärlek är en 520 e28 med 12800 mil på mätaren och i allmänt bra skick, dock blir en omlackering i org färgen!
Motor
Renoverad m20b25 topp, dvs nya styrningar, frästa säten, riktplanad å den biten.
Samt att den blivit portad.
m20b25 block med 525TDS vevaxel, 320 stakar samt smidda högkomps kolvar med ett komp på 11.2
Ny oljepump från diesel
535 spridare och lmm
kina extractor rör
2½ rostfritt avgas
Omslipad kam med okända värden
Drivlina
Standard låda med moddad v-länkage samt korade lägen.
lättat svänghjul på ca 6kg.
618 tryckplatta
4puckad sinter
diffbroms från 325 ix
Kompletta m5 bromsar fram
Org trummor bak
Väghållning
dämpare/fjädrar från Gemotorsport
hemma snickrade bussningar till allt i delrin.
Ja, de var väl de..
lite bilder på dagens aktiviteter
den "moddade" 525tds veven
De smidda kolvarna
Å här ä veven på plats
Mvh
Uffe
Bilen som får lite kärlek är en 520 e28 med 12800 mil på mätaren och i allmänt bra skick, dock blir en omlackering i org färgen!
Motor
Renoverad m20b25 topp, dvs nya styrningar, frästa säten, riktplanad å den biten.
Samt att den blivit portad.
m20b25 block med 525TDS vevaxel, 320 stakar samt smidda högkomps kolvar med ett komp på 11.2
Ny oljepump från diesel
535 spridare och lmm
kina extractor rör
2½ rostfritt avgas
Omslipad kam med okända värden
Drivlina
Standard låda med moddad v-länkage samt korade lägen.
lättat svänghjul på ca 6kg.
618 tryckplatta
4puckad sinter
diffbroms från 325 ix
Kompletta m5 bromsar fram
Org trummor bak
Väghållning
dämpare/fjädrar från Gemotorsport
hemma snickrade bussningar till allt i delrin.
Ja, de var väl de..
lite bilder på dagens aktiviteter
den "moddade" 525tds veven
De smidda kolvarna
Å här ä veven på plats
Mvh
Uffe
fick svara en "hylsa" som man värmde för att sedan pressa på veven.. som sitter där packboxen sitter.. om du förstår.. sedan en hylsa för vevaxelbulten.. eftersom vevaxel tappen är längre på TDS veven
Ja, vi får hoppas de blir bra! Botten är snart ihopsatt! Väntar man bara på toppen från renoveraren!
Mvh
Ja, vi får hoppas de blir bra! Botten är snart ihopsatt! Väntar man bara på toppen från renoveraren!
Mvh
Fan vad fint!
e28or är nice håller på att våldta min med m106 och massa godis..
Lycka till och kasta upp massa bilder
e28or är nice håller på att våldta min med m106 och massa godis..
Lycka till och kasta upp massa bilder
MVH Oliver Turbo Turtle
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja de har inte hänt mycket.. men motorn är nästan klar nu iaf! bara lite kåpor och insug som ska få lite lack innan montering.. sen ska ju ventiler å skit ställas också, sen så!
Märkte att de va ett kina grenrör man köpte.. oj oj va man fick lirka för att de skulla passa.... Men bra blev de
Mvh
Uffe
Märkte att de va ett kina grenrör man köpte.. oj oj va man fick lirka för att de skulla passa.... Men bra blev de
Mvh
Uffe
- Tjottirotti
Jasu wrote:Vem säljer Venolia kolvar?wuffee wrote:De är Venolia 325-1A tror jag de heter..
Det kan vi göra, men jag har enbart dåliga erfarenheter av Venolia så vi gör det inte;)
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
jag fick tag i mina till ett jävligt bra pris då rallygubben som körde med dem i EN Rs tävling ville ha högre komp, han vill ligga runt 13, så då fick jag köpa dessa till ett bra pris, hoppas de håller ..
Kan förövrigt påpeka att motorn har stått klar i över en månad nu, väntar bara på att få plats i garaget så jag kan lägga i den å modda resten, så bilder kommer när de blir dags
Mvh
UFfe
Kan förövrigt påpeka att motorn har stått klar i över en månad nu, väntar bara på att få plats i garaget så jag kan lägga i den å modda resten, så bilder kommer när de blir dags
Mvh
UFfe