Page 1 of 1

525 M20B27 Turbo

Posted: 04 Dec 2007, 00:30
by JolleL
Här kommer mitt lilla projekt.
Det är en 525 -88 som är less på atmosfärstryck.

Motor
-Dieselvev (fixat)
-320 stakar (fixat)
-Orginal Kat kolvar (fixat)
-Mirafräst B20 topp med B25 delar (fixat)
-Deckat,honat och o-ringat block
-Nya OEM vippor och axlar
-ARP bult
-Vevlager,ramlager etc
-990cc spridare
-Kina WG
-Soppatrycksregulator
-Pulssplitgrenrör
-Vems sprut

Turbo valet är lite oklart ännu, förmodligen blir det HX40,GT40 eller något liknande lastbilsagg.

Interiör

M5 Inredning
M-tech 2 ratt och knopp

Exteriör
19" 9.5 bak, 19" 8.5 fram
Image
M5 Paket
[/img]http://www.junsele.com/viewpic.asp?id=80664[img]
Mörka blinkers
[/img]http://www.junsele.com/viewpic.asp?id=80665[img]
Läpp på bakluckan
Image
M5 speglar
Image
Mörka Hella
Image
Mörka sidoblinkers
Image
Klara röd/svarta baklysen
Image
Carbon emblem
Image
Sen blir det heltonat runt om och förhoppningsvis lack.
Carbonsvart och Cosmosvart är jag riktigt sugen på.

Posted: 05 Dec 2007, 23:25
by jadde
Väldigt nybörjare som ja är, varför har man dieselvev när man bygger turbo? och varför använder du dig av 320 stakar? Samt vad gör man när man deckar ett block och fräser en topp? och vad ger det? Är bara jävligt intresserad men väldigt okunnig och vill bygga turbo på min bil en vacker dag, därför har jag så dumma frågor :roll:

Tack på förhand

Posted: 06 Dec 2007, 11:33
by smaid
dieselveven och stakarna använder du för att få 2.7 liter.

Planar toppen gör man för att ev. rikta upp toppen ifall den blivit lite skev eller om den har djupa spår i den så du får en ny yta efter planing. :)

blocket för att få en fin ny yta.

Posted: 06 Dec 2007, 15:36
by JolleL
Har köpt mig ett motorstativ idag.
Så imorrn åker motorn upp i stativet och börjar rivas.

Någon som vet varför inte bilderna funkar?