Page 1 of 1
Holset modell STOR bytes/ev säljes
Posted: 19 Feb 2006, 02:45
by xelerator
tja..
vill byta mitt holset agg (står h1+en massa andra siffor som ja inte kommer på nu, ska skaffa bilder), hur som helst så e den STOR..
vill byta mot något mindre agg MED T4 fläns..
Turbon har endast varmkörts i typ 1 timme, så den e med andra ord som ny...
Ska enligt vad ja fått höra av andra vara god för uppemot 700hk, vilket e långt mer än ja ska ha..
Vill byta mot något mindre agg, typ gt37, eller kanske en precision

eller nåt.. turbo för typ upptill 500hk..
kan ev tänka mig sälja den om ja får ett bra bud...
BIILDER SKA FIXAS..
mvh
Posted: 22 Feb 2006, 16:30
by xelerator
Har som sagt mätt lite på inlopp o utlopp..
kompressordel:
utvändig diam: 65mm
invändig diam vid inloppet: 55mm
invändig diam närmast impellern: 52mm
turbindel:
invändig diam: 67mm
downpipe bultas på turbinen, dvs ingen klammer används...
PS: Vet som sagt INTE om den pallar med 700 hk, det är vad jag fått sagt till mig... men den är större än en GT40...
mvh
Posted: 22 Feb 2006, 17:24
by Mattias Sandgren
En GT40 är god för minst 100 hk mer än den där, en inducer på 52 mm betyder max 450 hk för mig. Men det är ändå rätt mycket på en standard M20. Men frågan är ju hur responsen är och hur effektiv den är överlag, beror lite på hur moderna hjulen är osv..
Posted: 22 Feb 2006, 19:50
by xelerator
nja.. vet inte om man "bara" kan kolla på inlopp o utlopp o sedan anta en maxeffektsiffra...
själv tyckte ja att de oxo va lite litet inlopp, men fick förklarat för mig att de inte betyder allt..
hur som helst så e den stor o ska palla med många pållar...
Posted: 22 Feb 2006, 19:58
by Aleex
Det är ju i stort sätt kompressor delen som avgör hur många hk den klarar, Ju större desto mer luft...
Den kanske e större en gt 40 storleksmässigt, men inte med måtten du har sagt... En 700 hk turbo så ska man ha 63 mm inlopp har ja hört
mvh
Posted: 22 Feb 2006, 20:29
by xelerator
jo men kollar du dem flesta holsetagg så ser de ut som om dem har två inlopp på kompressorsidan.. en stor o en som e mindre som impellern sitter innanför..
min har inte den större inloppet som många har...
lånar den här bilden så ni förstår va ja menar..
http://www.autopower.se/powerborsen/ann ... 187684.jpg
Posted: 22 Feb 2006, 23:03
by Mattias Sandgren
Det "större" inloppet har ingen större betydelse, det är kompressorhjulet som avgör.
Posted: 23 Feb 2006, 13:58
by xelerator
ja ja förstår de.. men de e ju därför ja emnar att holsets agg brukar va lite annorlunda jämfört med andra märken..
alla annonser ja sett för holset agg som e för höga effekter ser mer eller mindre ut som den på bilden... sen e de inte så stor skillnad på inlopp o utloppen heller.. nu pratar ja om agg över 500 hk...
men ja kanske har fel

... men hur som helst så tror ja att mitt agg klarar av många pållar med tanke på storleken....
Posted: 25 Feb 2006, 15:54
by xelerator
har nu kollat turbon ordentligt o tyvärr hade jag läst av helt fel

.. my bad.. kan bli så när man har jättebråttom...
hur som helst...
nya värden:
inlopp kompressor: 66mm
utlopp turbin:78mm
25:ans avgashus..
Nu e den väl rätt stor med dessa mått iaf

, eller

!!!!
så den borde nog klara 700 hk o mer tom...
Kom på att jag även har en DOWNPIPE till den som medföljer..
Posted: 25 Feb 2006, 16:13
by Mattias Sandgren
Låter som en H2D.
Posted: 25 Feb 2006, 16:33
by xelerator
Posted: 25 Feb 2006, 16:34
by xelerator
japp de e de

...
ska vara rätt schysst enligt vad jag fått höra... men "lite" väl stor för mig..