Får vell starta en projekt tråd nu när det har börjat handlas lite saker iallafall.
Har länge velat bygga en e30 turbo men aldrig kommit till skott ngn gång, så efter ett köp av en 318is i ok skick började det planeras lite.
Bilen gick som en håsa när jag köpte den, soppapumpen va helt kass ngn som hade pundmeckat o haft sig me den.
så i med en ny pump o bilfan funka hur jävla bra som helst!..... i ca 1,5timme sen börja den ryka mer än i ngn av snoop doggs rapvideor!
toppackning kass dvs..
det va bara o bogsera ut möget till garaget o ställa undan till man bestämmt va man ska göra me den.
Blev så att jag köpte en extra motor me alla runtomkring saker hyfsat billigt,för jag behöver ah bilen som brukis nu ett tag på vinter.
Tanken var först att köpa en 6a o bygga på men nu när jag ahr en m42 ståendes me kass toppackning kan jag lika bra börja bygga på den.
Köpte lite turboprylar av en kille som hade annons på blocket(tror det är erkis gammla saker)
förutom turbon som va ngn renoverad t04e hybrid historia, säkert skit bra.
Får vell skriva lite spec på bilen då
318is -90
röd
15" mattsvarta fälgar
annars helt org just nu
Hemmagjort grenrör(pulssplit eller va d heter)
T04e hybrid turbo
tial wg kopia
tial dump kopia
stor kina ic
3mm mls
det är vell sakern som är inhandlade just nu, så fort jag sålt en av mina andra skitbilar så handlas det lite till
Diff
ny tryckplatta
spridare (tror jag ska köra e85)
sprut
väghållnings saker, org suger fett tycker jag
ev bur
+ massa annat tjofräs, får se hur mycket tid o pengar man lägger ner på den
kommer lite bilder ikväll, tänkte dra ut till garaget o ev riva isär den motorn jag har ståendes
318is e30 turbo
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
blev inga bilder, vart för mörkt för o fota när jag va klar me o riva motorn.
jävla massa pillande, får se om man får ihopa skiten sen haha.
Ngn här som testa o köra med 328 kolvar i en sån här maskin?
läste ngt om att dom skulle funka i en is.
blir vell lägre komp me dom än o köra med min mls packning, iofs kanske inte behöver så lågt komp , hade tänkt plocka runt 400hk ur motorn iallafall o vill att den ska hålla rätt bra.
så 328 kolvar , men vilka stakar ska man köra med?
vilken toppackning ska jag ha?
ngn som har tips?
jävla massa pillande, får se om man får ihopa skiten sen haha.
Ngn här som testa o köra med 328 kolvar i en sån här maskin?
läste ngt om att dom skulle funka i en is.
blir vell lägre komp me dom än o köra med min mls packning, iofs kanske inte behöver så lågt komp , hade tänkt plocka runt 400hk ur motorn iallafall o vill att den ska hålla rätt bra.
så 328 kolvar , men vilka stakar ska man köra med?
vilken toppackning ska jag ha?
ngn som har tips?
mg wrote:hade tänkt plocka runt 400hk ur motorn iallafall o vill att den ska hålla rätt bra.
du får det å låta väldigt lätt att plocka 400 häst ur en m42? känns som du kan skita i mls packning och lägga de pengarna på smidda kolvar ill å börja med:)
kladda inte i tråden om du inte är intresserad av att handla
Crille74 wrote:Tykoo här på forumet kör med 328 kolvar och 135mm stakar. funkar perfa för han
jo men tyko har inte i närheten av några 400 hästar, inte 300 hästar heller.. mg vill ha ut mer pulver & då behöver han riktiga prylar
EDIT: lyssna med johan kihl och bonje här på forumet förresten, de har pysslat en hel del med m42 & kan säkert ge dej massa matnyttig info.
mvh
kladda inte i tråden om du inte är intresserad av att handla
Fear This wrote:Crille74 wrote:Tykoo här på forumet kör med 328 kolvar och 135mm stakar. funkar perfa för han
jo men tyko har inte i närheten av några 400 hästar, inte 300 hästar heller.. mg vill ha ut mer pulver & då behöver han riktiga prylar
EDIT: lyssna med johan kihl och bonje här på forumet förresten, de har pysslat en hel del med m42 & kan säkert ge dej massa matnyttig info.
mvh
Jg svarade bara på frågan om nån hade 328 kolvar, inte att tykoo hade nå 400hk