Page 1 of 1
Turbo fråga
Posted: 14 Feb 2006, 00:14
by markus
Ska hjälpa en kompis snik-konvertera sin omega 3000.. har funderat på om ett t-03 agg (740 tic) blir för litet för en 3 liters motor ska ladda max 0,5 utan ic och max 6500 rpm ?
Posted: 14 Feb 2006, 00:47
by peppe
Jag tror nog att den där turbon inte vill vara med upp till 6500 rpm på en 3 liters motor.
- Motorn skulle må bättre med något som inte kommer funka som en plugg.
Posted: 14 Feb 2006, 01:35
by Ludde
för liten, den kommer bli spik känslig pga av motrycket.
och speciellt om du ska snik-konvertera då du säkerligen inte kommer ha något seröst sprut, o kan ge exakt rätt bränsle mängd
turbo från gammla toyota supra 3.0 skulle passa bra
har faktiskt en sån liggades
men i renoverings behov
Posted: 14 Feb 2006, 13:07
by markus
Ludde wrote:för liten, den kommer bli spik känslig pga av motrycket.
och speciellt om du ska snik-konvertera då du säkerligen inte kommer ha något seröst sprut, o kan ge exakt rätt bränsle mängd
turbo från gammla toyota supra 3.0 skulle passa bra
har faktiskt en sån liggades
men i renoverings behov
Det blir högre bränsletryck och någon kallstarts ventil på tryckvakt.. är det agget funktons bart går det provköra med det på lågt laddtryck ? hur mycket vill du ha för det (om det funkar) ? PS- ska vara så biligt som möjligt
Posted: 14 Feb 2006, 13:44
by Ludde
okej,, ja då! det är en vinge som gått av längst ut i kanten så det kommer funka ett tag. det blir ju obalans i turbinen.
turbon ska maxa typ 450 har ja läst nånstans...
pris kan vi ju ta på pm isf, blir nog inte dyrt efter som den bara ligger
Posted: 15 Feb 2006, 07:36
by YBP
CT26?
isf ikke alt for mye over 300hk.
Posted: 15 Feb 2006, 10:44
by markus
YBP wrote:CT26?
isf ikke alt for mye over 300hk.
Vi ska inte ha mer än 220-240hk
Posted: 19 Feb 2006, 14:37
by jeppan
stor mening att lägga ner jobb på att snickra dit en turbo då.. köp en t04b eller nått billigt men ganske effektivt.
Posted: 19 Feb 2006, 18:29
by markus
jeppan wrote:stor mening att lägga ner jobb på att snickra dit en turbo då.. köp en t04b eller nått billigt men ganske effektivt.
Man måste ju börja någon stans och hans budjet är mycket begränsad..
Posted: 19 Feb 2006, 18:31
by Nisse Järnet
markus wrote:jeppan wrote:stor mening att lägga ner jobb på att snickra dit en turbo då.. köp en t04b eller nått billigt men ganske effektivt.
Man måste ju börja någon stans och hans budjet är mycket begränsad..
Men om det knappt kommer funka så kan man lika gärna vänta lite och köpa en annan turbo
Posted: 19 Feb 2006, 18:52
by markus
Nisse Järnet wrote:markus wrote:jeppan wrote:stor mening att lägga ner jobb på att snickra dit en turbo då.. köp en t04b eller nått billigt men ganske effektivt.
Man måste ju börja någon stans och hans budjet är mycket begränsad..
Men om det knappt kommer funka så kan man lika gärna vänta lite och köpa en annan turbo
Varför skulle det inte funka ?
Posted: 19 Feb 2006, 18:58
by Nisse Järnet
markus wrote:Nisse Järnet wrote:markus wrote:jeppan wrote:stor mening att lägga ner jobb på att snickra dit en turbo då.. köp en t04b eller nått billigt men ganske effektivt.
Man måste ju börja någon stans och hans budjet är mycket begränsad..
Men om det knappt kommer funka så kan man lika gärna vänta lite och köpa en annan turbo
Varför skulle det inte funka ?
För att turbon är för liten helt enkelt
Posted: 19 Feb 2006, 19:05
by markus
Det blir CT26 eller något liknande och det ska ju funka fint till 220-240hk
Posted: 19 Feb 2006, 19:27
by Nisse Järnet
markus wrote:Det blir CT26 eller något liknande och det ska ju funka fint till 220-240hk
Ok, ja då lär det ju funka
Posted: 20 Feb 2006, 15:52
by jeppan
jag menade bara ni kan väl lägga några kronor på det så kan ni få ut lite effekt i allafall...
Posted: 20 Feb 2006, 21:56
by markus
jeppan wrote:jag menade bara ni kan väl lägga några kronor på det så kan ni få ut lite effekt i allafall...
Det här är mer av ett "gasa tills det rasar" projekt