Page 1 of 2

sviktstålsaxlar

Posted: 11 Oct 2007, 12:29
by HULTA
är det samma axel till 320/325och m3 som ni säljer??? eller är det skillnad på ex:320 jämtemot 325???


mvh

Posted: 11 Oct 2007, 13:12
by Bmwandreas
Ja samma. Skiljer mellan 320 och 325/M3.

Men du lär ju ha större knutarna

Posted: 11 Oct 2007, 13:24
by HULTA
Bmwandreas wrote:Ja samma. Skiljer mellan 320 och 325/M3.

Men du lär ju ha större knutarna


ok så axeln e samma men knutarna skiljer


mvh

Posted: 11 Oct 2007, 13:27
by Bmwandreas
Nej, men du lär ju ha axlarna för 535 knutar. Annars håller det inte för bra 60-fötter.

Posted: 11 Oct 2007, 13:47
by HULTA
jo helt klart skulle 535knutar och sviktisar va att föredra ,men just nu sätter min tunna plånbok stopp för det,och det finns ett par sviktisar till salu men dom säger säljaren att är beställda till 320,men passar dom axlarna på 325knutar??? de lär ju iallafall vara bättre än org axlar


mvh

Posted: 11 Oct 2007, 14:45
by Bmwandreas
Nej 320 har mindre knutar än 325.

Posted: 11 Oct 2007, 14:58
by HULTA
okej tackar

mvh

Posted: 20 Oct 2007, 21:49
by Jonas_Linder
Lyfter lite här...

Orginal 325 bakvagn, om man bara byter ut orginal axlarna mot PPF sviktstålsaxlar, hur mycket mer tålig blir bakvagnen?

Om man vill ha en bakvagn som håller för ca 600hk är det bara 535 klump, nav och sviktstålsaxlar som gäller då eller?

Posted: 20 Oct 2007, 22:08
by RoDe
Jonas_Linder wrote:Lyfter lite här...

Orginal 325 bakvagn, om man bara byter ut orginal axlarna mot PPF sviktstålsaxlar, hur mycket mer tålig blir bakvagnen?

Om man vill ha en bakvagn som håller för ca 600hk är det bara 535 klump, nav och sviktstålsaxlar som gäller då eller?


Med originalklumpen kan du inte köra 600hk med om det inte är lamelldiff på.

Det är knutarna som ger sig.

Så två frågor till också:
-Passar sviktstålsaxlarna på en e30 325 lamelldiff?
-Vilka knutar ska man ha till då?

Posted: 23 Jan 2008, 12:51
by Snekast
Sökte och fick för mig att skriva i den här tråden., vet att jag har läst någonstans hur mkt dessa axlar vrider sig som max, men hittar inte?

Så hur mkt? :lol:

Posted: 23 Jan 2008, 12:59
by Micke johansson
Jonas_Linder wrote:Lyfter lite här...

Orginal 325 bakvagn, om man bara byter ut orginal axlarna mot PPF sviktstålsaxlar, hur mycket mer tålig blir bakvagnen?

Om man vill ha en bakvagn som håller för ca 600hk är det bara 535 klump, nav och sviktstålsaxlar som gäller då eller?



efersom axlarna sviktar så sparar det mycket det håller nog i hop fint med 600hk , orginal orkar ju mycket bus med 550+ så .
Köp dig en riktigt lamelldiff som är fräsh så lirar det .

Posted: 23 Jan 2008, 13:37
by Bäckis
KDR Kim fick sin bakvagn att hålla efter byte till bara sviktaxlaraxlar.

Han borde ha minst 600-650hk och bra fäste.

Posted: 08 Feb 2008, 22:34
by TurboXs
Jeg må ha nye akseler til bilen min. Jeg har 800 hk og 1000nm.
Jeg vet jeg ikke får brukt alle disse men har noen spørsmål.

Hva tåler M3 knutene??
Hva tåler en M3 diff ??
Hva tåler ei M3 zf kasse??

Skal ha ny mellomaksel så det er ikke et problem.

Posted: 08 Feb 2008, 22:36
by Bmwandreas
Va ska du använda bilen till?

Posted: 08 Feb 2008, 22:42
by TurboXs
Gatebil. Men kunne jo hver gøy å kjørt litt på stripa. Kommer ann på hva jeg må koste på egentlig

Posted: 08 Feb 2008, 22:45
by Bmwandreas
Strippen lär du nog köpa 128mm knutar och drivaxlar.
Men då blir det bra mycket pengar..

Försök med orig först, brukar hålla rätt bra.

Posted: 08 Feb 2008, 22:50
by TurboXs
hva koster et slikt oppsett da?? Hva tror du jeg kan klare på stripa med litt trening?

Hva tåler en M3 diff ??
Hva tåler ei M3 zf kasse??