sviktstålsaxlar

Här diskuterar vi våra produkter.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
HULTA
Posts: 1387
Joined: 20 Nov 2005, 16:34

sviktstålsaxlar

Post by HULTA »

är det samma axel till 320/325och m3 som ni säljer??? eller är det skillnad på ex:320 jämtemot 325???


mvh
Team Boost Performance

+358405680216
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Ja samma. Skiljer mellan 320 och 325/M3.

Men du lär ju ha större knutarna
User avatar
HULTA
Posts: 1387
Joined: 20 Nov 2005, 16:34

Post by HULTA »

Bmwandreas wrote:Ja samma. Skiljer mellan 320 och 325/M3.

Men du lär ju ha större knutarna


ok så axeln e samma men knutarna skiljer


mvh
Team Boost Performance

+358405680216
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Nej, men du lär ju ha axlarna för 535 knutar. Annars håller det inte för bra 60-fötter.
User avatar
HULTA
Posts: 1387
Joined: 20 Nov 2005, 16:34

Post by HULTA »

jo helt klart skulle 535knutar och sviktisar va att föredra ,men just nu sätter min tunna plånbok stopp för det,och det finns ett par sviktisar till salu men dom säger säljaren att är beställda till 320,men passar dom axlarna på 325knutar??? de lär ju iallafall vara bättre än org axlar


mvh
Team Boost Performance

+358405680216
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Nej 320 har mindre knutar än 325.
User avatar
HULTA
Posts: 1387
Joined: 20 Nov 2005, 16:34

Post by HULTA »

okej tackar

mvh
Team Boost Performance

+358405680216
User avatar
Jonas_Linder
Posts: 2121
Joined: 29 Dec 2006, 16:44
Location: Umeå

Post by Jonas_Linder »

Lyfter lite här...

Orginal 325 bakvagn, om man bara byter ut orginal axlarna mot PPF sviktstålsaxlar, hur mycket mer tålig blir bakvagnen?

Om man vill ha en bakvagn som håller för ca 600hk är det bara 535 klump, nav och sviktstålsaxlar som gäller då eller?
User avatar
RoDe
Posts: 3817
Joined: 29 Sep 2006, 18:18
Location: Sthlm

Post by RoDe »

Jonas_Linder wrote:Lyfter lite här...

Orginal 325 bakvagn, om man bara byter ut orginal axlarna mot PPF sviktstålsaxlar, hur mycket mer tålig blir bakvagnen?

Om man vill ha en bakvagn som håller för ca 600hk är det bara 535 klump, nav och sviktstålsaxlar som gäller då eller?


Med originalklumpen kan du inte köra 600hk med om det inte är lamelldiff på.

Det är knutarna som ger sig.

Så två frågor till också:
-Passar sviktstålsaxlarna på en e30 325 lamelldiff?
-Vilka knutar ska man ha till då?
The Lower Class
User avatar
Snekast
Posts: 1446
Joined: 08 Sep 2007, 18:03
Location: Norrköping

Post by Snekast »

Sökte och fick för mig att skriva i den här tråden., vet att jag har läst någonstans hur mkt dessa axlar vrider sig som max, men hittar inte?

Så hur mkt? :lol:
User avatar
Micke johansson
Posts: 2175
Joined: 17 Jul 2006, 21:30
Location: Umeå

Post by Micke johansson »

Jonas_Linder wrote:Lyfter lite här...

Orginal 325 bakvagn, om man bara byter ut orginal axlarna mot PPF sviktstålsaxlar, hur mycket mer tålig blir bakvagnen?

Om man vill ha en bakvagn som håller för ca 600hk är det bara 535 klump, nav och sviktstålsaxlar som gäller då eller?



efersom axlarna sviktar så sparar det mycket det håller nog i hop fint med 600hk , orginal orkar ju mycket bus med 550+ så .
Köp dig en riktigt lamelldiff som är fräsh så lirar det .
Mikael Johansson
070-3559859
k1k1_@hotmail.com

E30: 327 9.86/227kmh 18år
E30: 325 Mtech2 + M50turbo
S4: Audi 20v - 1000whp
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

KDR Kim fick sin bakvagn att hålla efter byte till bara sviktaxlaraxlar.

Han borde ha minst 600-650hk och bra fäste.
M3:an 2008:

10.18@233.6

Touringen 2009:

10.73@217.5

M-tech 1 E30 2010:

11.56@199.12

E21 racebil 2011 "In the 7s"

7.88@285

Det kan man kalla trendbrott!

-------------------------------------------------------

070-7318090
TurboXs
Posts: 39
Joined: 13 Jan 2008, 18:24
Location: NORGE

Post by TurboXs »

Jeg må ha nye akseler til bilen min. Jeg har 800 hk og 1000nm.
Jeg vet jeg ikke får brukt alle disse men har noen spørsmål.

Hva tåler M3 knutene??
Hva tåler en M3 diff ??
Hva tåler ei M3 zf kasse??

Skal ha ny mellomaksel så det er ikke et problem.
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Va ska du använda bilen till?
TurboXs
Posts: 39
Joined: 13 Jan 2008, 18:24
Location: NORGE

Post by TurboXs »

Gatebil. Men kunne jo hver gøy å kjørt litt på stripa. Kommer ann på hva jeg må koste på egentlig
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Strippen lär du nog köpa 128mm knutar och drivaxlar.
Men då blir det bra mycket pengar..

Försök med orig först, brukar hålla rätt bra.
TurboXs
Posts: 39
Joined: 13 Jan 2008, 18:24
Location: NORGE

Post by TurboXs »

hva koster et slikt oppsett da?? Hva tror du jeg kan klare på stripa med litt trening?

Hva tåler en M3 diff ??
Hva tåler ei M3 zf kasse??
Post Reply