Page 1 of 2

Vevhusventilation

Posted: 22 Nov 2005, 20:49
by St3v3
Har för mig att ni har nån tank för vevhusventilation?

Pris och bild?

Posted: 23 Nov 2005, 00:11
by Bäckis
Tror vi glömt lägga upp den i shopen. Maila för bild eller lugna dig några dagar så kommer den upp.

Posted: 28 Nov 2005, 19:20
by St3v3
Bäckis wrote:Tror vi glömt lägga upp den i shopen. Maila för bild eller lugna dig några dagar så kommer den upp.
Nu har jag PM:at om bild och lugnat mig några dagar, men inget av alternativen verkar funka.. ;)

Posted: 03 Dec 2005, 00:34
by robbz
tror det är den här du är ute efter......

Image[/img]

Posted: 03 Dec 2005, 12:31
by St3v3
Fanns det inte en med filter på?

Posted: 03 Dec 2005, 13:50
by robbz
ett K/N ventilationsfilter kostar bara nån hundring...

/mvh

Posted: 04 Dec 2005, 17:39
by Joacim
pris?

Posted: 13 Dec 2005, 14:30
by Henke_325_JKPG
vad är det för fördel med att bygga om vevhusventilationen..?

Posted: 13 Dec 2005, 14:34
by JaJsEn
gaserna som bildas i vevhuset kan skapa spikningar = inte bra

+ att om man behåller ventilationen som den är orginal så får man laddtryck i vevhuset = pakningar flyger åt alla håll.

mvh erik Jakobsson

Posted: 13 Dec 2005, 14:42
by Henke_325_JKPG
ok tack för svaret
Så du menar att det spelar ingen roll så länge man inte har turbo..

Posted: 13 Dec 2005, 14:52
by JaJsEn
om du bygger en riktigt vass sugmotor så kan det ju vara värt att leda bort den o ha öppen ventilation istellet, så du slipper risk för spikningar.

mvh Erik Jakobsson

Posted: 13 Dec 2005, 17:30
by Henke_325_JKPG
men det är å andra sidan ingen nackdel att bygga det lr..

Posted: 13 Dec 2005, 17:32
by Henke_325_JKPG
ok men å andra sidan så är det ingen nackdel att bygga dit det om jag fattar det hela rätt..

Posted: 14 Dec 2005, 06:46
by JaJsEn
det går inte att besiktiga med öppen vevhusventilation, det är väll enda nackdelen typ.

mvh Erik Jakobsson

Posted: 14 Dec 2005, 07:49
by Henke_325_JKPG
joo det visste jag ju redan men tack för hjälpen iaf

Posted: 14 Dec 2005, 11:38
by robbz
leder du in det före turbon igen, så är det inte så kul att riva motorn efter en säsong, brukar bli oljedamm överallt, kör rätt ut i atmosfären.

/mvh

Posted: 14 Dec 2005, 11:51
by Ante Karlsson
Hej!

Har man en bra oljefälla/avskiljare som ser till att motorn inte får i sig någon oljedimma/gaser så är det ingen direkt nackdel att koppla den innan turbo. Kan snarare ge vissa fördelar såsom undertryck i vevhuset.
Och det innebär ett flertal fördelar för motorn.

Mvh Ante