Page 1 of 2

325 Turbo -88 / Uppdat. 23.08.2006

Posted: 02 Feb 2006, 10:53
by smaid
MOTOR:

NYA SAKER

Borrat m20b25 block 84.50mm
CP kolvar
H-profils stakar
Nytt Insug
Z45 Turbokam
ARP Ramlager
ARP Topplocksbultar
MLS Topp packning
Sachs 618 Tryckplatta
VW Transporter Kylare
M20B20 Topplock (Portat,b25 ventiler,nya styrningar+tätningar svetsade kylkanaler)
Loctite 3020 spraylim används
Nya Ramlager
Nya Vevstakslager
Nya packboxar och packningar i hela blocket
Siemens 380cc spridare (ljusblåa)
Malpassi Ställbar progressiv BTR / orginal 3bar
Megasquirt V2.2
MSD 6 BTM tändn.
1 trådig lambda
Autometer Lambda mätare
Bredbands Lambda ska inköpas
Garrett GT37 Turbo
Egetbyggt (extraktor)grenrör
3 tums downpipe
3 Tums avgassystem
INTERCOOLER 600bx300hx100d
70mm Rostfria tryckrör
35mm DUMP (dubbel kolvs)


VÄGHÅLLNING:

KONI GULA dämpare runt om med 55/40
Alla bussningar fram bytes mot POWERFLEX
Alla Bussningar Bak bytes mot POWERFLEX

BAKVAGN:
Blästrad och målad

KAROSS:
M3 breddad i BMW orginalplåt
Rostlagad
Reservhjulsbaljan bort

BRÄNSLE:

Fuel Cell på 45liter i bagage utrymmet
MSD 2225 Pump (ca 500hk)
Nya Bränsle rör/slangar

Posted: 02 Feb 2006, 19:21
by smaid
fixat till länk i signaturen...

Posted: 02 Feb 2006, 19:23
by Strandholm
garaget gillar inte sånadär länkar.. du har ingen länk till ditt konto? ;P

Posted: 02 Feb 2006, 19:40
by smaid

Posted: 02 Feb 2006, 20:49
by smaid
thank youuuu :lol:

Posted: 02 Feb 2006, 21:49
by BRUZZE
stilrent...me like=)

Posted: 02 Feb 2006, 22:31
by Nicke Nyman
Hmm, alltså är de bara jag som tycker att o-ringen är lite långt ifrån foderkanten??
Image

Jag vill inte sabba på nåt vis men jag tycker de ser så ut!

MVH

Posted: 02 Feb 2006, 22:34
by smaid
använder M20B25 packning. För att ja tänkte använda en b25 topp, men den va sönder..
men ska no ha en ny inom kort... :)

Posted: 02 Feb 2006, 22:35
by Nicke Nyman
smaid wrote:använder M20B25 packning. För att ja tänkte använda en b25 topp, men den va sönder..
men ska no ha en ny inom kort... :)


Ok! Hmmm, jaa, de är väl bara o testa o se! Kan ju funka!

Har ju en likadan motor så de va därför jag funderade! Har svarvat mina kolvar likadant men inte lika långt ut mot kolvkanten bara!

MVH

Posted: 02 Feb 2006, 22:42
by smaid
har nog kört förra sommaren me den så det funkar nog..
men skulle va skönare me en b25topp me lite godis i.
har tänkt på att skaffa z45 Turbo kammen och fjädrar +nya vippor så man får lite liv i den 8)

Posted: 02 Feb 2006, 22:48
by Nicke Nyman
smaid wrote:har nog kört förra sommaren me den så det funkar nog..
men skulle va skönare me en b25topp me lite godis i.
har tänkt på att skaffa z45 Turbo kammen och fjädrar +nya vippor så man får lite liv i den 8)


Ska du köpa nya vippor så köp de Billetfrästa som PPF har, de är bara ett tips, MYCKET mera värt än org vippor!

Posted: 02 Feb 2006, 22:58
by smaid
aaaáa det tror ja no att ja gör isånnafall..
va e d mer man borde byta om man ska varva runt 7500...?

Posted: 02 Feb 2006, 23:01
by Nicke Nyman
Ventilfjädrar och retainers! Men PPF pajkarna har ju allt du behöver, kolla webshoppen! ;)

Posted: 02 Feb 2006, 23:05
by smaid
okej!

Men håller stakarna då? Veven borde balanseras.
Bara man får nå cash nu bör man skicka efter allt det där.
borde ju bli runt 11000 - 12000 kr för det där juh. :?
men då glädjen att höra en m20 sjunga :lol:

Posted: 03 Feb 2006, 11:46
by Nicke Nyman
smaid wrote:okej!

Men håller stakarna då? Veven borde balanseras.
Bara man får nå cash nu bör man skicka efter allt det där.
borde ju bli runt 11000 - 12000 kr för det där juh. :?
men då glädjen att höra en m20 sjunga :lol:


Beror ju på vad du ska ladda osv o vad du siktar på för effektmål! 320/323 stakar används ju till 2,7l byggen och de är ju många som har 500hk+ med dom! Bör ju funka! ;)

Veven bör du balansera ja!

MVH