325 Turbo -88 / Uppdat. 23.08.2006
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
325 Turbo -88 / Uppdat. 23.08.2006
MOTOR:
NYA SAKER
Borrat m20b25 block 84.50mm
CP kolvar
H-profils stakar
Nytt Insug
Z45 Turbokam
ARP Ramlager
ARP Topplocksbultar
MLS Topp packning
Sachs 618 Tryckplatta
VW Transporter Kylare
M20B20 Topplock (Portat,b25 ventiler,nya styrningar+tätningar svetsade kylkanaler)
Loctite 3020 spraylim används
Nya Ramlager
Nya Vevstakslager
Nya packboxar och packningar i hela blocket
Siemens 380cc spridare (ljusblåa)
Malpassi Ställbar progressiv BTR / orginal 3bar
Megasquirt V2.2
MSD 6 BTM tändn.
1 trådig lambda
Autometer Lambda mätare
Bredbands Lambda ska inköpas
Garrett GT37 Turbo
Egetbyggt (extraktor)grenrör
3 tums downpipe
3 Tums avgassystem
INTERCOOLER 600bx300hx100d
70mm Rostfria tryckrör
35mm DUMP (dubbel kolvs)
VÄGHÅLLNING:
KONI GULA dämpare runt om med 55/40
Alla bussningar fram bytes mot POWERFLEX
Alla Bussningar Bak bytes mot POWERFLEX
BAKVAGN:
Blästrad och målad
KAROSS:
M3 breddad i BMW orginalplåt
Rostlagad
Reservhjulsbaljan bort
BRÄNSLE:
Fuel Cell på 45liter i bagage utrymmet
MSD 2225 Pump (ca 500hk)
Nya Bränsle rör/slangar
NYA SAKER
Borrat m20b25 block 84.50mm
CP kolvar
H-profils stakar
Nytt Insug
Z45 Turbokam
ARP Ramlager
ARP Topplocksbultar
MLS Topp packning
Sachs 618 Tryckplatta
VW Transporter Kylare
M20B20 Topplock (Portat,b25 ventiler,nya styrningar+tätningar svetsade kylkanaler)
Loctite 3020 spraylim används
Nya Ramlager
Nya Vevstakslager
Nya packboxar och packningar i hela blocket
Siemens 380cc spridare (ljusblåa)
Malpassi Ställbar progressiv BTR / orginal 3bar
Megasquirt V2.2
MSD 6 BTM tändn.
1 trådig lambda
Autometer Lambda mätare
Bredbands Lambda ska inköpas
Garrett GT37 Turbo
Egetbyggt (extraktor)grenrör
3 tums downpipe
3 Tums avgassystem
INTERCOOLER 600bx300hx100d
70mm Rostfria tryckrör
35mm DUMP (dubbel kolvs)
VÄGHÅLLNING:
KONI GULA dämpare runt om med 55/40
Alla bussningar fram bytes mot POWERFLEX
Alla Bussningar Bak bytes mot POWERFLEX
BAKVAGN:
Blästrad och målad
KAROSS:
M3 breddad i BMW orginalplåt
Rostlagad
Reservhjulsbaljan bort
BRÄNSLE:
Fuel Cell på 45liter i bagage utrymmet
MSD 2225 Pump (ca 500hk)
Nya Bränsle rör/slangar
Last edited by smaid on 24 Aug 2006, 14:43, edited 8 times in total.
fixat till länk i signaturen...
Last edited by smaid on 02 Feb 2006, 20:51, edited 2 times in total.
- Strandholm
- Posts: 3515
- Joined: 20 Nov 2005, 16:08
- Location: Gustavsberg/Stockholm
- Contact:
-
- Posts: 297
- Joined: 20 Nov 2005, 14:56
- Location: Umeå / Skärgården
- Contact:
-
- Posts: 297
- Joined: 20 Nov 2005, 14:56
- Location: Umeå / Skärgården
- Contact:
smaid wrote:använder M20B25 packning. För att ja tänkte använda en b25 topp, men den va sönder..
men ska no ha en ny inom kort...
Ok! Hmmm, jaa, de är väl bara o testa o se! Kan ju funka!
Har ju en likadan motor så de va därför jag funderade! Har svarvat mina kolvar likadant men inte lika långt ut mot kolvkanten bara!
MVH
-
- Posts: 297
- Joined: 20 Nov 2005, 14:56
- Location: Umeå / Skärgården
- Contact:
smaid wrote:har nog kört förra sommaren me den så det funkar nog..
men skulle va skönare me en b25topp me lite godis i.
har tänkt på att skaffa z45 Turbo kammen och fjädrar +nya vippor så man får lite liv i den
Ska du köpa nya vippor så köp de Billetfrästa som PPF har, de är bara ett tips, MYCKET mera värt än org vippor!
-
- Posts: 297
- Joined: 20 Nov 2005, 14:56
- Location: Umeå / Skärgården
- Contact:
-
- Posts: 297
- Joined: 20 Nov 2005, 14:56
- Location: Umeå / Skärgården
- Contact:
smaid wrote:okej!
Men håller stakarna då? Veven borde balanseras.
Bara man får nå cash nu bör man skicka efter allt det där.
borde ju bli runt 11000 - 12000 kr för det där juh.
men då glädjen att höra en m20 sjunga
Beror ju på vad du ska ladda osv o vad du siktar på för effektmål! 320/323 stakar används ju till 2,7l byggen och de är ju många som har 500hk+ med dom! Bör ju funka!
Veven bör du balansera ja!
MVH