336mik` E30 S38 kompressor ut,turbo inn.
Posted: 29 Aug 2007, 14:40
Etter oppfordring fra oddis,så legger jeg inn en prosjekt tråd om min E30 her.
Bilen er en 2-dørs 83` 323i,med 3.6 M5 og Eaton kompressor.
Vaxellåda er orginal M5.
Motor har hatt ras 3 ganger så langt. 2ganger kolv havari,og en gang topp og kolv havari.
Motor specs så langt:
94mm Smidde mahle kolvar. (34.5 mm komphöyd).
H-profil stakar med arp bultar(135 mm).
Komp ca 7:1.
Mls topp pakning og arp bultar.
Megasquirt v2.
1:1 BTR.
83lbs (863cc) spridare.
3 dubbla coilar.
6-puck sinter lamell.
Eaton MP90 4th generasjon.
Självbygd plenium.
24"x12""3 greddy Intercooler.
2stykk 7" Fläktar från ppf.
Självbygd ekspansjons tank (10 liter).
Kylare från toyota crown diesel.
Specs på bilen så langt:
Orginal 325 bromsar,med redstuff bak,og yellowstuff foran.
Apex 60/40 fjører og dempere.
Små modifikasjoner på framvagn.
Självbygd bensintank på 84l med separat catchtank på ca 1l med egen pump.
Självbyg ramme i front.
Det meste av intreiør og aslfaltmatter er fjernet.
17"x7.5" TSW Hockenheim felger.
Bilder av bilen sånn den er nu:
Bilder fra siste motor montering:
Bilde fra stargass blow-up:
Bilder av plass mellom IC og remskiva:
Bilder fra montering av kylare i front ramme:
Gammel mot ny kylare:
Bilder av sammensetting av motor:
Bilder av topp kjøpt av andreas athurson:
Vektbalansering av gammla stakar:
Bilder fra sista havari:
Catchtank for bensin:
TSW Hockenheim 17"x7.5:
Bensintank montert i reservehjuls brunn:
Motor med kompressor og lednings harva til datasprut:
Gammal lednings harva:
Montering av IC:
Självbygd plenium:
Egen bussning framvagn:
Självbygd ramme:
Extra instrument:
6-puck sinter:
Det var det jeg kom på i denne omgang.
Bilen er en 2-dørs 83` 323i,med 3.6 M5 og Eaton kompressor.
Vaxellåda er orginal M5.
Motor har hatt ras 3 ganger så langt. 2ganger kolv havari,og en gang topp og kolv havari.
Motor specs så langt:
94mm Smidde mahle kolvar. (34.5 mm komphöyd).
H-profil stakar med arp bultar(135 mm).
Komp ca 7:1.
Mls topp pakning og arp bultar.
Megasquirt v2.
1:1 BTR.
83lbs (863cc) spridare.
3 dubbla coilar.
6-puck sinter lamell.
Eaton MP90 4th generasjon.
Självbygd plenium.
24"x12""3 greddy Intercooler.
2stykk 7" Fläktar från ppf.
Självbygd ekspansjons tank (10 liter).
Kylare från toyota crown diesel.
Specs på bilen så langt:
Orginal 325 bromsar,med redstuff bak,og yellowstuff foran.
Apex 60/40 fjører og dempere.
Små modifikasjoner på framvagn.
Självbygd bensintank på 84l med separat catchtank på ca 1l med egen pump.
Självbyg ramme i front.
Det meste av intreiør og aslfaltmatter er fjernet.
17"x7.5" TSW Hockenheim felger.
Bilder av bilen sånn den er nu:
Bilder fra siste motor montering:
Bilde fra stargass blow-up:
Bilder av plass mellom IC og remskiva:
Bilder fra montering av kylare i front ramme:
Gammel mot ny kylare:
Bilder av sammensetting av motor:
Bilder av topp kjøpt av andreas athurson:
Vektbalansering av gammla stakar:
Bilder fra sista havari:
Catchtank for bensin:
TSW Hockenheim 17"x7.5:
Bensintank montert i reservehjuls brunn:
Motor med kompressor og lednings harva til datasprut:
Gammal lednings harva:
Montering av IC:
Självbygd plenium:
Egen bussning framvagn:
Självbygd ramme:
Extra instrument:
6-puck sinter:
Det var det jeg kom på i denne omgang.