Re: Precision SC44
Posted: 13 Aug 2007, 09:40
Varför inte köpa aggregat direkt då?..som är vatten o oljekyld samt kullagrad? typ GT30B-R GT Ball BearingMathiasH wrote:Går det få denna som vattenkyld och kullagrad?

Varför inte köpa aggregat direkt då?..som är vatten o oljekyld samt kullagrad? typ GT30B-R GT Ball BearingMathiasH wrote:Går det få denna som vattenkyld och kullagrad?
Snabb o snabb...tror inte du märklet ngn större skillnad i dessa sammanhang..MathiasH wrote:hehe jo de är sant men jag tänkte på att den hade snabb spool-up fast de kanske är desamma på det agget med?
Fint aggregat! , vi har 2st liknande till 2 M3:or , 600hk och 700hk snurrorMathiasH wrote:Det fick bli en Garret GT3282R.TEAM SKÖN RACING wrote:Snabb o snabb...tror inte du märklet ngn större skillnad i dessa sammanhang..MathiasH wrote:hehe jo de är sant men jag tänkte på att den hade snabb spool-up fast de kanske är desamma på det agget med?
Jag skulle välja alt2. !MathiasH wrote:Du rekomenderar det agget mao?TEAM SKÖN RACING wrote:Fint aggregat! , vi har 2st liknande till 2 M3:or , 600hk och 700hk snurrorMathiasH wrote: Det fick bli en Garret GT3282R.
vad tog du för a/r på avgassidan , turbin? etc..
Alt1. 62/68 mm turbin med 0.82 A/R. 61/82 mm kompressor
Alt2. 62/68 mm turbin med 1.06 A/R. 61/82 mm kompressor
Jag funderar på Alt1, kanske 2 vet inte riktigt än.
Njao..d ska väll vara ngn Tial wastegate då..en viktig del man inte ska tumma på! , sett en hel del kina ventiler som kroknat i bromsbänken hos Mnord som folk kommit med på sina bilar.MathiasH wrote:Okej, då kör jag på alt2. någon annan kringsutrustning du rekomenderar till denna turbo?TEAM SKÖN RACING wrote:Jag skulle välja alt2. !MathiasH wrote: Du rekomenderar det agget mao?
Alt1. 62/68 mm turbin med 0.82 A/R. 61/82 mm kompressor
Alt2. 62/68 mm turbin med 1.06 A/R. 61/82 mm kompressor
Jag funderar på Alt1, kanske 2 vet inte riktigt än.
Avgasmottryck vill man inte ha och det är enl min mening alltid bättre med större A/R på "stora" 6:or