Precision SC44

Här diskuterar vi våra produkter.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
User avatar
Vision79
Posts: 2571
Joined: 13 Sep 2006, 17:01
Location: SUNDSVALL
Contact:

Re: Precision SC44

Post by Vision79 »

MathiasH wrote:Går det få denna som vattenkyld och kullagrad?


Varför inte köpa aggregat direkt då?..som är vatten o oljekyld samt kullagrad? typ GT30B-R GT Ball Bearing :)
User avatar
Vision79
Posts: 2571
Joined: 13 Sep 2006, 17:01
Location: SUNDSVALL
Contact:

Post by Vision79 »

MathiasH wrote:hehe jo de är sant men jag tänkte på att den hade snabb spool-up fast de kanske är desamma på det agget med?


Snabb o snabb...tror inte du märklet ngn större skillnad i dessa sammanhang..:)
User avatar
Vision79
Posts: 2571
Joined: 13 Sep 2006, 17:01
Location: SUNDSVALL
Contact:

Post by Vision79 »

MathiasH wrote:
TEAM SKÖN RACING wrote:
MathiasH wrote:hehe jo de är sant men jag tänkte på att den hade snabb spool-up fast de kanske är desamma på det agget med?


Snabb o snabb...tror inte du märklet ngn större skillnad i dessa sammanhang..:)


Det fick bli en Garret GT3282R.


Fint aggregat! , vi har 2st liknande till 2 M3:or , 600hk och 700hk snurror

vad tog du för a/r på avgassidan , turbin? etc..
User avatar
Vision79
Posts: 2571
Joined: 13 Sep 2006, 17:01
Location: SUNDSVALL
Contact:

Post by Vision79 »

MathiasH wrote:
TEAM SKÖN RACING wrote:
MathiasH wrote:
TEAM SKÖN RACING wrote:
MathiasH wrote:hehe jo de är sant men jag tänkte på att den hade snabb spool-up fast de kanske är desamma på det agget med?


Snabb o snabb...tror inte du märklet ngn större skillnad i dessa sammanhang..:)


Det fick bli en Garret GT3282R.


Fint aggregat! , vi har 2st liknande till 2 M3:or , 600hk och 700hk snurror

vad tog du för a/r på avgassidan , turbin? etc..


Du rekomenderar det agget mao?

Alt1. 62/68 mm turbin med 0.82 A/R. 61/82 mm kompressor
Alt2. 62/68 mm turbin med 1.06 A/R. 61/82 mm kompressor

Jag funderar på Alt1, kanske 2 vet inte riktigt än.


Jag skulle välja alt2. !

Avgasmottryck vill man inte ha och det är enl min mening alltid bättre med större A/R på "stora" 6:or :)
User avatar
Vision79
Posts: 2571
Joined: 13 Sep 2006, 17:01
Location: SUNDSVALL
Contact:

Post by Vision79 »

MathiasH wrote:
TEAM SKÖN RACING wrote:
MathiasH wrote:
TEAM SKÖN RACING wrote:
MathiasH wrote:
TEAM SKÖN RACING wrote:
MathiasH wrote:hehe jo de är sant men jag tänkte på att den hade snabb spool-up fast de kanske är desamma på det agget med?


Snabb o snabb...tror inte du märklet ngn större skillnad i dessa sammanhang..:)


Det fick bli en Garret GT3282R.


Fint aggregat! , vi har 2st liknande till 2 M3:or , 600hk och 700hk snurror

vad tog du för a/r på avgassidan , turbin? etc..


Du rekomenderar det agget mao?

Alt1. 62/68 mm turbin med 0.82 A/R. 61/82 mm kompressor
Alt2. 62/68 mm turbin med 1.06 A/R. 61/82 mm kompressor

Jag funderar på Alt1, kanske 2 vet inte riktigt än.


Jag skulle välja alt2. !

Avgasmottryck vill man inte ha och det är enl min mening alltid bättre med större A/R på "stora" 6:or :)


Okej, då kör jag på alt2. någon annan kringsutrustning du rekomenderar till denna turbo?


Njao..d ska väll vara ngn Tial wastegate då..en viktig del man inte ska tumma på! , sett en hel del kina ventiler som kroknat i bromsbänken hos Mnord som folk kommit med på sina bilar.

D får man stämma av lite med beroende på hur pass med effekt du tänkt nyttja av turbon...stor turbo som man inte nyttjar all effekt kräver en bra/större wg för att släppa ut avgaserna igenom , medans en turbo där du tänkt åka på sig kanske 90% av kapaciteten räcker d då med en mindre wg eftersom den mesta av luften passerar genom turbon direkt.

Men slå bäckis lr ärtan här på PPF en signal så ska du se att dom tar fram d mest optimala :)
Post Reply