projekt arg e36 långtidsprojektet
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
projekt arg e36 långtidsprojektet
Efter mycket velande med motorer och karosser har jag nu bestämt mig för att bygga på en e36 coupe med m50 motor. I förrgår inhandlades nya pärlan! (vraket) en lagomt skabbig 320i -93 som ska få sig en extrem makeover
Lite motorspec:
M50B25 block borrat å pyramidringat
328 vev
CP kolvar
EAGLE stakar
stödgördel
arga kammar från ppf
raceventiler
m.m.
bottendelen ska balanseras och viktjusteras så fort som möjligt å kammar å ventiler är beställda så snart börjar ihopmonteringen av motorn.
Lite bilder på hur den ser ut nu:
Lite motorspec:
M50B25 block borrat å pyramidringat
328 vev
CP kolvar
EAGLE stakar
stödgördel
arga kammar från ppf
raceventiler
m.m.
bottendelen ska balanseras och viktjusteras så fort som möjligt å kammar å ventiler är beställda så snart börjar ihopmonteringen av motorn.
Lite bilder på hur den ser ut nu:
Last edited by björn on 19 Aug 2008, 21:35, edited 2 times in total.
Zwofurti wrote:Var rejält valsade skärmkanter bak =)
ja men jag funderar på att byta skärmkanterna bak för det börjar komma lite rost på ena sidan, känns bättre å veta att det inte kan komma tillbaks när man ändå ska lacka om bilen, eventuellt blir det en "avestabreddning" om man får kalla den så, annars blir det valsning igen.
har börjat riva ur lite onödig vikt, blir väl inte allt för många kilo av att bara ta bort asfaltmattorna å lite småkrams men varje kilo som försvinner är ju bra.
inredningen som satt i var riktigt skabbig, trasig mest överallt
så det blev en skinninredning istället
nu skulle jag bara haft ett par m3 stolar och ett vitt armstöd...
inredningen som satt i var riktigt skabbig, trasig mest överallt
så det blev en skinninredning istället
nu skulle jag bara haft ett par m3 stolar och ett vitt armstöd...
bilen har fått nya framskärmar och sidoblinkers, bakskärmarna skall också bytas och eventuellt lyftas ut lite grann för att få på feta hjul.
har inhandlat lite speed parts men i övrigt har det inte hänt speciellt mycket p.g.a. brist på tid/ork
har iaf köpt en uppsättning hjul 8,5+9,5-19" som jag är grymt nöjd med.
även coilovers är inhandlade:
fjäderbensstag fram+bak:
och en riktig turbo gt4202:
har inhandlat lite speed parts men i övrigt har det inte hänt speciellt mycket p.g.a. brist på tid/ork
har iaf köpt en uppsättning hjul 8,5+9,5-19" som jag är grymt nöjd med.
även coilovers är inhandlade:
fjäderbensstag fram+bak:
och en riktig turbo gt4202:
kul projekt..visst är det lika lutning på b20 motorn i en e36 320 som i en 325 med m50b25..
har nämligen en 320 jag med som jag tänkt bygga på..men medans jag letar motor så tänkte jag bygga grenrör på 320 motorn och sen bara byta motor till en 2.5liters
har nämligen en 320 jag med som jag tänkt bygga på..men medans jag letar motor så tänkte jag bygga grenrör på 320 motorn och sen bara byta motor till en 2.5liters
Bmw M3 E46 817whp 927wnm 1.9bar
Bmw M3 E46 Bruksbil
Bmw E36 M50 2.8 turbo 610whp-705nm@1.8bar (såld)
Sponsorer:
Cp-service
PS-tuning
Den som alltid går i andras fotspår kommer aldrig komma fram först!!
Mvh:Peter
0730468169
Bmw M3 E46 Bruksbil
Sponsorer:
Cp-service
PS-tuning
0730468169
björn wrote:har även köpt en komplett m3 3,2 bakvagn och en massa powerflex bussningar, tänkte även byta ut bulten som altid går av på e36 till en m16, nån som kan svarva ny alu-bussning eller liknande åt mig?
ne de tror ja med..
passar m3 bakvagnen bolton i alla fästen?..
vart nämligen slut med min klump idag..så de är väl lika bra att skaffa nå som håller på en gång..vart köpte du den frästen?
Bmw M3 E46 817whp 927wnm 1.9bar
Bmw M3 E46 Bruksbil
Sponsorer:
Cp-service
PS-tuning
0730468169
Bmw M3 E46 Bruksbil
Sponsorer:
Cp-service
PS-tuning
0730468169
moonzhine wrote:björn wrote:har även köpt en komplett m3 3,2 bakvagn och en massa powerflex bussningar, tänkte även byta ut bulten som altid går av på e36 till en m16, nån som kan svarva ny alu-bussning eller liknande åt mig?
ne de tror ja med..
passar m3 bakvagnen bolton i alla fästen?..
vart nämligen slut med min klump idag..så de är väl lika bra att skaffa nå som håller på en gång..vart köpte du den frästen?
Jag hoppas den passar bolt on iaf, har inte bytt än så det visar väl sig. köpte den från nån i danmark.