Z58 turbo vs. Z45 turbo
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort
Z58 turbo vs. Z45 turbo
Om man kör en m20 med låt oss säga 1bar och VEMS, har man nåt att vinna om man kör med z58 ist för z45 då?
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
- Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort
- Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
- Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
- Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort
- Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort
Sitter här nu på semester o funderar på hur jag egentligen skall göra med allt.. åker ju 2 liters kompressor nu.. med tanken på att grejerna e rätt unikt så skulle jag gärna vilja slänga i en z58 just för den ruffiga gången på de hela.. få de hela o låta ännu ballare =)
för jag kan väl inte komma undan med o slippa ventil uttag oavsett om de e z45 eller z58 jag ska åka med på 2 liter?
o jag ska ändå varva 7800rpm nästa år.. då de e max vad kompressorn klarar av..
för jag kan väl inte komma undan med o slippa ventil uttag oavsett om de e z45 eller z58 jag ska åka med på 2 liter?
o jag ska ändå varva 7800rpm nästa år.. då de e max vad kompressorn klarar av..
Audi S2 2,5 liter - 800whp?
VR Motor Stockholm AB
Robin Raita
VR Motor Stockholm AB
Robin Raita
det är bara att smälla i z58 OCH allt annat. gördel. fjädrar, vippor, cp kolvar osv osv osv det är ju snart vinter och dags för sånt =)
men hade jag varit som dig så hade jag köpt bäckis s14 turnkey. då har du en maskin som varvar 8k och slipper tråkiga vipporna, har balla kolvar, stakar, smidd vev, oversizeventiler, fjäderkittet, dö goa kammar, Sc62 billet. osv osv och där allt är ny bearbetat.
kan maskinen gått 10 mil tro?
men hade jag varit som dig så hade jag köpt bäckis s14 turnkey. då har du en maskin som varvar 8k och slipper tråkiga vipporna, har balla kolvar, stakar, smidd vev, oversizeventiler, fjäderkittet, dö goa kammar, Sc62 billet. osv osv och där allt är ny bearbetat.
kan maskinen gått 10 mil tro?
He he, ja, 10 mil är när sanningen.
Ska på med vanliga fälgarna idag och ut och leka och ta lite fina bilder.
Ska på med vanliga fälgarna idag och ut och leka och ta lite fina bilder.
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090