Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
-
stensheim
- Posts: 500
- Joined: 04 Dec 2005, 11:17
Post
by stensheim »
jag lurar på hur mycke en orginal låda til en e30 325 tålar

skal ha rundt 400-450 hk. holder den lenge tro

och diffen + akslarna

-
Strandholm
- Posts: 3515
- Joined: 20 Nov 2005, 16:08
- Location: Gustavsberg/Stockholm
-
Contact:
Post
by Strandholm »
lamelldiff eller?
stora / lilla ?
växellådorna ska väll palla med en 400hk.
jag är inte bara världsbäst, jag är även ödmjuk.
-
_BeeMeR_
- Posts: 547
- Joined: 21 Nov 2005, 17:59
- Location: Luleå
Post
by _BeeMeR_ »
Beror ju på hur du behandlar lådan, men om
den e hyfsat fräsch så bör den hålla...
Men fy så äckligt du kan ju inte åka omkring me så
mycke pulver å odiffat, e bara å setsa lr köpa en lamell diff...
Finns en lamelldiff från en 325:a på lycksele skroten

...
///zemrén
(O=00=O)
BMW 320D Touring -07 M-Paket
BMW 328tic -76 Såld
BMW 540ia -94 Såld
070-539 68 17
-
Strandholm
- Posts: 3515
- Joined: 20 Nov 2005, 16:08
- Location: Gustavsberg/Stockholm
-
Contact:
Post
by Strandholm »
Vad kostar den då?

Stora diffen då lr?
jag är inte bara världsbäst, jag är även ödmjuk.
-
stensheim
- Posts: 500
- Joined: 04 Dec 2005, 11:17
Post
by stensheim »
ok, takkar for svar, jag har en diff från e28 528 med lamelldiff, den kan jag bruka, holder orginal akslarna (knuterne) da
