Bistec:
De va rackarns! Då har du huggt lite på framsidan också va? Jag har inte gjort det ännu, får jag vet då fasen inte hur jag ska göra för att få dit tryckplattan bra. Eller rättare sagt hur jag ska få fram distanser som ska ligga mellan tryckplatta och svänghjul.
Jag har ju bara tagit p åbaksidan!.
Macken:
Jag kan se om jag kan få upp lite bilder någonstans. Jag ska balansera det hos en firma nu i veckan!
För att vara exakt så väger ett orginal M20 svänghjul 8,45kg.
Jag håller också på att lätta ett M20 svänghjul.
Det är på baksidan man får bort mest vikt när man svarvar det.
Jag har tagit så mycket det går på framsidan också.
För tillfället väger det 5,2 kg.
Sen skall det CNC fräsas också... Hoppas att komma under 4 kg när det är klart.
Gör det inte det så lär jag svarva mer på baksidan..
hur tusan gör du för att ta på framsidan? bult hålen och styrpinnarna börjar ju direkt .. Baksidan går ta lite till på, men jag vet inte om de håller, men de får man väl hoppas!
Haha.. Det är en hämlis! Nee då det är inte så mycket hokuspokus faktist..
Jag svarvade upp diametern innanför lamellen upp till 150mm. (Precis så stor som lammellen är.
Sen drog jag ur styrpinnarna i svänghjulet för tryckplattan, och svarvade med ett stickstål precis innanför startkransen ner till mitten av dom gängade hålen som man skruvar fast tryckplattan i. Klart! *Givetvis sätter jag i nya styrpinnar när svänghjulet är klart*
Inte för att det försvann så mycket vikt. "men många bäckar små.."
oK, ja många bäckar små.. vore ju ylle att kunna ta lite längtst ut vid pinnarna. Minskar ju centrifugalkraften en massa ju .. Får se hur jag löser detta =)..