Martinsson Audi 80quattro
Posted: 27 Jun 2007, 21:59
Audi 80 quattro 1984 med turbomotor ähhe
Motor: 5-cylindrig KW block med Moroso-kolvar,modifierade original-stakar, balanserad VW Santana vevaxel,
sportquattrotopplock bearbetat av www.topplocksverkstan.se. Modifierade NRG-kammar med 298*grader 12,5 lyft, 600x400x45 ic från cat it 24 Dahlbäckracing kamdrev ,Sportquattro s1 kylare i skuffen. an 16 slang och kopplingar syrafast. caterpillar 980g serie II cirkulations pump lustgas 70-300hk. hydraliska ventillyftare på insugsidan mekaniska på avgas , ventilknaster från Audi a-2 "rally", setrab oljekylare, 4"downpipe Mofs reduceringar.caterpillar batteri =30kg
Tändning: modifierad Sportquattro fördelare, Msd digitalbox, Msd tändkablar.
Bränsle: modifierat motronic med hjälp av AUTRONIC SM4, 5st 3300cc spridare, 3x Bosch 044 bränslepumpar, TRC-filter , 2XAn8 matarledningar,
1x An8 returledning. Samtliga slangar och kopplingar är EARLS samt rostfri teflonslang med pressade anslutningar,
45 L fuelcell .fuel-cooler från caterpillar 920
nos från butiken
Turbosnurra: Precision PT76 med Antisurge handknackad axel. Grenrör och insug från www.furans.se, martinssonracing.se-wastegate,
KL-dumpventil aftercooler till turbon från cat 988a.
Body: General lee "old 01" lexanrutor runt om, lexan i dörrar instrumentbrädfa i kvistfri hallands furu lightfore växlingslampa 1lux vid 450meter
Effekt: 750hkr på hjula 2006
Transmission: permanent fyrhjulsdrift , 3skivig kolfiber koppling modifierad scania tryckplatta, låsbara diffar mellan fram/bakaxel,Navreuction v5350
låsbar bakdiff.
High-performance chassie: sport quattro s1 för knöliga sträckor, , ingen krängningshämmare, KL väghållingssats +
topplagring och bussningar till länkarmar. kardantunnel i kolfiber
Styrning: ratt
Däck och fälgar: Real race 15 mt et drag RACE: BBS 15” med 205/50/15 Bf Goodrich Dragradials. Cruising fälgar: Avantgarde 17” 225/40.
Topspeed: Beroende på utväxling 340km/h med lång-låda. 230km/h med korta lådan.
Acceleration:
2006
402meter 9,97 205km/h 1,6 60 fot
201meter 6,45 192km/h 1,60 60fot
Högsta slutfart 228km/h
Bästa 60fot 1,52 oklistrad bana
Vikt: 1340 kg race klar. 1400kg proppmätt.
film snuttar från förra årets stora fjasko
drifting
http://video.google.com/videoplay?d...626232047272481
dyno!
http://videos.streetfire.net/search...85200edd18a.htm
the 9.97 run!
http://videos.streetfire.net/search...81600a887c7.htm
Motor: 5-cylindrig KW block med Moroso-kolvar,modifierade original-stakar, balanserad VW Santana vevaxel,
sportquattrotopplock bearbetat av www.topplocksverkstan.se. Modifierade NRG-kammar med 298*grader 12,5 lyft, 600x400x45 ic från cat it 24 Dahlbäckracing kamdrev ,Sportquattro s1 kylare i skuffen. an 16 slang och kopplingar syrafast. caterpillar 980g serie II cirkulations pump lustgas 70-300hk. hydraliska ventillyftare på insugsidan mekaniska på avgas , ventilknaster från Audi a-2 "rally", setrab oljekylare, 4"downpipe Mofs reduceringar.caterpillar batteri =30kg
Tändning: modifierad Sportquattro fördelare, Msd digitalbox, Msd tändkablar.
Bränsle: modifierat motronic med hjälp av AUTRONIC SM4, 5st 3300cc spridare, 3x Bosch 044 bränslepumpar, TRC-filter , 2XAn8 matarledningar,
1x An8 returledning. Samtliga slangar och kopplingar är EARLS samt rostfri teflonslang med pressade anslutningar,
45 L fuelcell .fuel-cooler från caterpillar 920
nos från butiken
Turbosnurra: Precision PT76 med Antisurge handknackad axel. Grenrör och insug från www.furans.se, martinssonracing.se-wastegate,
KL-dumpventil aftercooler till turbon från cat 988a.
Body: General lee "old 01" lexanrutor runt om, lexan i dörrar instrumentbrädfa i kvistfri hallands furu lightfore växlingslampa 1lux vid 450meter
Effekt: 750hkr på hjula 2006
Transmission: permanent fyrhjulsdrift , 3skivig kolfiber koppling modifierad scania tryckplatta, låsbara diffar mellan fram/bakaxel,Navreuction v5350
låsbar bakdiff.
High-performance chassie: sport quattro s1 för knöliga sträckor, , ingen krängningshämmare, KL väghållingssats +
topplagring och bussningar till länkarmar. kardantunnel i kolfiber
Styrning: ratt
Däck och fälgar: Real race 15 mt et drag RACE: BBS 15” med 205/50/15 Bf Goodrich Dragradials. Cruising fälgar: Avantgarde 17” 225/40.
Topspeed: Beroende på utväxling 340km/h med lång-låda. 230km/h med korta lådan.
Acceleration:
2006
402meter 9,97 205km/h 1,6 60 fot
201meter 6,45 192km/h 1,60 60fot
Högsta slutfart 228km/h
Bästa 60fot 1,52 oklistrad bana
Vikt: 1340 kg race klar. 1400kg proppmätt.
film snuttar från förra årets stora fjasko
drifting
http://video.google.com/videoplay?d...626232047272481
dyno!
http://videos.streetfire.net/search...85200edd18a.htm
the 9.97 run!
http://videos.streetfire.net/search...81600a887c7.htm