Martinsson Audi 80quattro
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
-
- Posts: 25
- Joined: 28 May 2007, 20:21
- Location: saxdalen
Martinsson Audi 80quattro
Audi 80 quattro 1984 med turbomotor ähhe
Motor: 5-cylindrig KW block med Moroso-kolvar,modifierade original-stakar, balanserad VW Santana vevaxel,
sportquattrotopplock bearbetat av www.topplocksverkstan.se. Modifierade NRG-kammar med 298*grader 12,5 lyft, 600x400x45 ic från cat it 24 Dahlbäckracing kamdrev ,Sportquattro s1 kylare i skuffen. an 16 slang och kopplingar syrafast. caterpillar 980g serie II cirkulations pump lustgas 70-300hk. hydraliska ventillyftare på insugsidan mekaniska på avgas , ventilknaster från Audi a-2 "rally", setrab oljekylare, 4"downpipe Mofs reduceringar.caterpillar batteri =30kg
Tändning: modifierad Sportquattro fördelare, Msd digitalbox, Msd tändkablar.
Bränsle: modifierat motronic med hjälp av AUTRONIC SM4, 5st 3300cc spridare, 3x Bosch 044 bränslepumpar, TRC-filter , 2XAn8 matarledningar,
1x An8 returledning. Samtliga slangar och kopplingar är EARLS samt rostfri teflonslang med pressade anslutningar,
45 L fuelcell .fuel-cooler från caterpillar 920
nos från butiken
Turbosnurra: Precision PT76 med Antisurge handknackad axel. Grenrör och insug från www.furans.se, martinssonracing.se-wastegate,
KL-dumpventil aftercooler till turbon från cat 988a.
Body: General lee "old 01" lexanrutor runt om, lexan i dörrar instrumentbrädfa i kvistfri hallands furu lightfore växlingslampa 1lux vid 450meter
Effekt: 750hkr på hjula 2006
Transmission: permanent fyrhjulsdrift , 3skivig kolfiber koppling modifierad scania tryckplatta, låsbara diffar mellan fram/bakaxel,Navreuction v5350
låsbar bakdiff.
High-performance chassie: sport quattro s1 för knöliga sträckor, , ingen krängningshämmare, KL väghållingssats +
topplagring och bussningar till länkarmar. kardantunnel i kolfiber
Styrning: ratt
Däck och fälgar: Real race 15 mt et drag RACE: BBS 15” med 205/50/15 Bf Goodrich Dragradials. Cruising fälgar: Avantgarde 17” 225/40.
Topspeed: Beroende på utväxling 340km/h med lång-låda. 230km/h med korta lådan.
Acceleration:
2006
402meter 9,97 205km/h 1,6 60 fot
201meter 6,45 192km/h 1,60 60fot
Högsta slutfart 228km/h
Bästa 60fot 1,52 oklistrad bana
Vikt: 1340 kg race klar. 1400kg proppmätt.
film snuttar från förra årets stora fjasko
drifting
http://video.google.com/videoplay?d...626232047272481
dyno!
http://videos.streetfire.net/search...85200edd18a.htm
the 9.97 run!
http://videos.streetfire.net/search...81600a887c7.htm
Motor: 5-cylindrig KW block med Moroso-kolvar,modifierade original-stakar, balanserad VW Santana vevaxel,
sportquattrotopplock bearbetat av www.topplocksverkstan.se. Modifierade NRG-kammar med 298*grader 12,5 lyft, 600x400x45 ic från cat it 24 Dahlbäckracing kamdrev ,Sportquattro s1 kylare i skuffen. an 16 slang och kopplingar syrafast. caterpillar 980g serie II cirkulations pump lustgas 70-300hk. hydraliska ventillyftare på insugsidan mekaniska på avgas , ventilknaster från Audi a-2 "rally", setrab oljekylare, 4"downpipe Mofs reduceringar.caterpillar batteri =30kg
Tändning: modifierad Sportquattro fördelare, Msd digitalbox, Msd tändkablar.
Bränsle: modifierat motronic med hjälp av AUTRONIC SM4, 5st 3300cc spridare, 3x Bosch 044 bränslepumpar, TRC-filter , 2XAn8 matarledningar,
1x An8 returledning. Samtliga slangar och kopplingar är EARLS samt rostfri teflonslang med pressade anslutningar,
45 L fuelcell .fuel-cooler från caterpillar 920
nos från butiken
Turbosnurra: Precision PT76 med Antisurge handknackad axel. Grenrör och insug från www.furans.se, martinssonracing.se-wastegate,
KL-dumpventil aftercooler till turbon från cat 988a.
Body: General lee "old 01" lexanrutor runt om, lexan i dörrar instrumentbrädfa i kvistfri hallands furu lightfore växlingslampa 1lux vid 450meter
Effekt: 750hkr på hjula 2006
Transmission: permanent fyrhjulsdrift , 3skivig kolfiber koppling modifierad scania tryckplatta, låsbara diffar mellan fram/bakaxel,Navreuction v5350
låsbar bakdiff.
High-performance chassie: sport quattro s1 för knöliga sträckor, , ingen krängningshämmare, KL väghållingssats +
topplagring och bussningar till länkarmar. kardantunnel i kolfiber
Styrning: ratt
Däck och fälgar: Real race 15 mt et drag RACE: BBS 15” med 205/50/15 Bf Goodrich Dragradials. Cruising fälgar: Avantgarde 17” 225/40.
Topspeed: Beroende på utväxling 340km/h med lång-låda. 230km/h med korta lådan.
Acceleration:
2006
402meter 9,97 205km/h 1,6 60 fot
201meter 6,45 192km/h 1,60 60fot
Högsta slutfart 228km/h
Bästa 60fot 1,52 oklistrad bana
Vikt: 1340 kg race klar. 1400kg proppmätt.
film snuttar från förra årets stora fjasko
drifting
http://video.google.com/videoplay?d...626232047272481
dyno!
http://videos.streetfire.net/search...85200edd18a.htm
the 9.97 run!
http://videos.streetfire.net/search...81600a887c7.htm
836DWHP 80quattro
låter fin bilen... trots att det inte är en bmw.
fick inte dina filmer att funka, men lyckades söka fram en på google video.
http://video.google.com/videoplay?docid ... &plindex=2
fick inte dina filmer att funka, men lyckades söka fram en på google video.
http://video.google.com/videoplay?docid ... &plindex=2
-
- Posts: 25
- Joined: 28 May 2007, 20:21
- Location: saxdalen
Karel021 wrote:martinsson wrote:Bäckis wrote:Han har varit hos oss länge, men inte på forumet.
brukar vara hos bäckis och äta korv .....ibland
nu rullar generalen ner till mantorp..
haha vad försöker du säga ?? att bäckis har bra korv eller
hehe
Tänkte oxå komentera det uttalandet, men jag kände att det skulle kunna bli opassande
//Flaxis
förvirrad!!!
Flaxis wrote:Karel021 wrote:martinsson wrote:Bäckis wrote:Han har varit hos oss länge, men inte på forumet.
brukar vara hos bäckis och äta korv .....ibland
nu rullar generalen ner till mantorp..
haha vad försöker du säga ?? att bäckis har bra korv eller
hehe
Tänkte oxå komentera det uttalandet, men jag kände att det skulle kunna bli opassande
//Flaxis
hehe.. man ska inte va feg
-
- Posts: 1250
- Joined: 20 Nov 2005, 18:27
- Location: Linköping
- silverryggen
- Posts: 1184
- Joined: 31 Mar 2006, 20:46
- Location: Sandviken
- Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort
-
- Posts: 25
- Joined: 28 May 2007, 20:21
- Location: saxdalen