BmW E30 turbo - busbil - Team VPM
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
BmW E30 turbo - busbil - Team VPM
hänger här på ppf så ofta så varför inte lägga upp en tråd nu i efterhand.. har hunnit göra rätt mycket på bilen hittils så inte så mycket uppdateringar som kommer ske innan start men de kommer juh en vinter till snart.
Kan passa på att tacka Ärtan för all hjälp man fått hittils. grym support !!
Receptet är som följande.
E30 2 dörrars.
-Fräsch e30 bakvagn, med stora lammeldiffen
-Nylon bussningar till bakvagn, diff, motor, och växellåda
-Flockad panel
-allt i kupen rensat och täckt med tun alu plåt
-Ferrita avgas system samt tryckrör(Sponsrat av DvB racing)
-e34 525 låda
-sachs 618 tryckplatta
-4p-Zinter
-Motor m20b25(o-ringat,honat,deckat,viktat och balanserat)
-planad topp
-svarvade kolvar till 8.1
-urgröpt för ventiler
-Ppf z45 kam
-orginal packning +0,3mm
-siemens deka 680cc
-38mm tial wg X2
-50mm tial BoV
-Egen byggt grenrör
-megasquirt 3.0 (mappas av Bubbla-Nicklas)
-KKK-29 Turbo
Har säkerligen glömt nått men fråga så svarar ja.
Kan passa på att tacka Ärtan för all hjälp man fått hittils. grym support !!
Receptet är som följande.
E30 2 dörrars.
-Fräsch e30 bakvagn, med stora lammeldiffen
-Nylon bussningar till bakvagn, diff, motor, och växellåda
-Flockad panel
-allt i kupen rensat och täckt med tun alu plåt
-Ferrita avgas system samt tryckrör(Sponsrat av DvB racing)
-e34 525 låda
-sachs 618 tryckplatta
-4p-Zinter
-Motor m20b25(o-ringat,honat,deckat,viktat och balanserat)
-planad topp
-svarvade kolvar till 8.1
-urgröpt för ventiler
-Ppf z45 kam
-orginal packning +0,3mm
-siemens deka 680cc
-38mm tial wg X2
-50mm tial BoV
-Egen byggt grenrör
-megasquirt 3.0 (mappas av Bubbla-Nicklas)
-KKK-29 Turbo
Har säkerligen glömt nått men fråga så svarar ja.
Last edited by Karel021 on 13 Oct 2007, 18:04, edited 3 times in total.
Och nu lite bilder oxå
Jämfört med en gt-32a
m20b25:an som ska våldtas
Grenröret
Edis-6
intercooler
nersvarvade kolvar (ej urgröpta på bilden)
ihopsättning
Projekt bilen
Lite test av bilen efter att ståt stilla i över ett år
KUL JuL
massa skit o jävlas med.
lagom rostig bakvagn
rostlagning.
Och Självklart måste ja presentera mina medarbetare.
Polacken !
Ryssen
bussningar àla Nuke performance.
uppfräshat motor utrymme.
och i kupe
Orginal oken
och så här vart dom
Lite moment dragning av främre vevaxel bulten
dörrsidan i 1.5 mm alu plåt
wg och turbo
Luft fördelnings block ja gjorde på jobbet
fuelcell bygge
rutan monterad
Btr mod àla ppf
motor-utrymme halv färdigt
flockad bräda
fuelcell o rör,slangar
iväg till avgasbygge
stolar tog ja hem så länge
Oj nu va de massa bilder
men så här långt har ja kommit hittils
bilen blir klar från ferrita på måndag tisdag nästa vecka "förhoppningsvis"
sen blire o koppla sprut och kolla igenom el systemet sen start !
Jämfört med en gt-32a
m20b25:an som ska våldtas
Grenröret
Edis-6
intercooler
nersvarvade kolvar (ej urgröpta på bilden)
ihopsättning
Projekt bilen
Lite test av bilen efter att ståt stilla i över ett år
KUL JuL
massa skit o jävlas med.
lagom rostig bakvagn
rostlagning.
Och Självklart måste ja presentera mina medarbetare.
Polacken !
Ryssen
bussningar àla Nuke performance.
uppfräshat motor utrymme.
och i kupe
Orginal oken
och så här vart dom
Lite moment dragning av främre vevaxel bulten
dörrsidan i 1.5 mm alu plåt
wg och turbo
Luft fördelnings block ja gjorde på jobbet
fuelcell bygge
rutan monterad
Btr mod àla ppf
motor-utrymme halv färdigt
flockad bräda
fuelcell o rör,slangar
iväg till avgasbygge
stolar tog ja hem så länge
Oj nu va de massa bilder
men så här långt har ja kommit hittils
bilen blir klar från ferrita på måndag tisdag nästa vecka "förhoppningsvis"
sen blire o koppla sprut och kolla igenom el systemet sen start !
xDanne wrote:Ser riktigt bra ut ;D bakluckan ser ut som min ungefär fast själv har man något mer bucklor .. vad kommer du ladda , cirkus ?
tja... ja hahah den är inte vacker
men de blir väl förhoppningsvis en hellack på bilen.. vilken färg de blir får vi se
ja siktar väl på en 480 på hjulen. så säg en 1.5-1.8 nånstans.
var ifrån beställde du megasquirten jag beställde från diyautotune.com har ventat i 1 månad
nissan micra 1000cc turbo 122whp 174wnm 1,2bar
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=42959" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=42959" onclick="window.open(this.href);return false;
Karel021 wrote:SoreuQ wrote:Härligt att du äntligen fick upp en projekttråd Karel!
Ser ju riktigt bra ut, nu måste ju ut och skruva lite på min, så den blir klar någon gång
hehe tack du ja kände att de va dags.. typ ett år för sent
när blir din klar då?
Kommer nog dröja tyvärr, men jag lovar att jag ska komma upp till dig så du får ta några bilder då
Sen måste jag upp och klappa servern lite, så den är snäll och visar mina bilder =)
SoreuQ wrote:Karel021 wrote:SoreuQ wrote:Härligt att du äntligen fick upp en projekttråd Karel!
Ser ju riktigt bra ut, nu måste ju ut och skruva lite på min, så den blir klar någon gång
hehe tack du ja kände att de va dags.. typ ett år för sent
när blir din klar då?
Kommer nog dröja tyvärr, men jag lovar att jag ska komma upp till dig så du får ta några bilder då
Sen måste jag upp och klappa servern lite, så den är snäll och visar mina bilder =)
haha de tycker ja du ska göra.. bara o komma men du tar juh lika bra bilder som mig så dumt å åka så långt
Idag har iaf bmwn kommit tillbaka till garaget efter 4 veckor på dvb Racing som heller inte längre är en sponsor (har iofs aldrig varit)
bilen har vart hos David (som äger dvb) i ca 4 veckor, då skulle de byggas avgas,dp, tryckrör och wg rör under 4 veckors tid så har inte ett skit hänt de sista ja fick höra av david va att skulle ja ha betalat så hade det gått fortare.
Och då va de david som i början av de hela kom fram till mig och erbjöd sig att sponsra bmwn..
Ett tips till alla andra gör inte affärer med David eller dvb racing.. ska ni ha ferrita så gå direkt till ferrita i köping dom gör de snabbare,bättre och för samma pengar.
bilen har vart hos David (som äger dvb) i ca 4 veckor, då skulle de byggas avgas,dp, tryckrör och wg rör under 4 veckors tid så har inte ett skit hänt de sista ja fick höra av david va att skulle ja ha betalat så hade det gått fortare.
Och då va de david som i början av de hela kom fram till mig och erbjöd sig att sponsra bmwn..
Ett tips till alla andra gör inte affärer med David eller dvb racing.. ska ni ha ferrita så gå direkt till ferrita i köping dom gör de snabbare,bättre och för samma pengar.
Downpipen är klar.. den ska bara hel svetsas..(kör med bara den tills vidare)
stolar sitter i just nu dock så måste de göras lite fästen för de bara..
tryckrören ska ja börja måtta på imorgon och sen ska Paolo På smf helsvetsa dom..
sedan har ja inhandlat 5 st alu böjar samt lite rakt rör 3" alltihoppa
Bmwn fått ny plats och sami va förbi o hälsa på.. och tog med sig dom Riktigt stolarna till bmwn
Och sen har även ett redigt däck lager fixats !! bmwn kommer gå hett
stolar sitter i just nu dock så måste de göras lite fästen för de bara..
tryckrören ska ja börja måtta på imorgon och sen ska Paolo På smf helsvetsa dom..
sedan har ja inhandlat 5 st alu böjar samt lite rakt rör 3" alltihoppa
Bmwn fått ny plats och sami va förbi o hälsa på.. och tog med sig dom Riktigt stolarna till bmwn
Och sen har även ett redigt däck lager fixats !! bmwn kommer gå hett