Page 1 of 2
s38 motor
Posted: 26 Jun 2007, 16:49
by BRUZZE
tjenare alla..
nån som har lite koll på vad man kan få ut ur en sugis s38b38?
typ andra kammar, mappad, extraktor å avgas utan katt typ?
alltså inge jätte bygge me lågkomps kolvar mm?
hej hej
Posted: 26 Jun 2007, 16:52
by Krillian
du menar väl med "högkomps" kolvar

Posted: 26 Jun 2007, 19:09
by BRUZZE
haha japp.. skrev fel=)

Posted: 26 Jun 2007, 19:38
by Dalton
Extraktor sitter orginal på s38orna. Men med kammar och ny mappning, mellan 20-40hk
Posted: 26 Jun 2007, 21:22
by BRUZZE
har sätt at 2 olika chip gav samma effekt, ca 20 hk.
Posted: 26 Jun 2007, 22:30
by robbz
har en kompis som har byggt en m5 3,6 maskin, när han besiktar den så kör han med en adapter på grenröret, annars samma setup som med turbon, (ja en annan mapp i autronicen med förståss)
och den går så in i fan så mycket bättre än den gjorde innan, trots kompsänkningen.
/mvh
Posted: 27 Jun 2007, 16:18
by Strandholm
snor tråden lite... Hur illa passar s38 grenrör i en e30? på en s38 då givetvis.
Posted: 27 Jun 2007, 16:20
by Mackanoz
Amplify wrote:snor tråden lite... Hur illa passar s38 grenrör i en e30? på en s38 då givetvis.
hade s38 grenrör i min E30

Posted: 27 Jun 2007, 16:20
by Mackanoz
Mackanoz wrote:Amplify wrote:snor tråden lite... Hur illa passar s38 grenrör i en e30? på en s38 då givetvis.
hade s38 grenrör i min E30 om jag inte missminner mig
Posted: 27 Jun 2007, 16:30
by BRUZZE
robbz wrote:har en kompis som har byggt en m5 3,6 maskin, när han besiktar den så kör han med en adapter på grenröret, annars samma setup som med turbon, (ja en annan mapp i autronicen med förståss)
och den går så in i fan så mycket bättre än den gjorde innan, trots kompsänkningen.
/mvh
vad är gjoirt me motorn för att han ska kunna köra me turbo?
några fler bud vad man kan få ur en sån som sugis?
Posted: 27 Jun 2007, 16:31
by Strandholm
Mackanoz wrote:Amplify wrote:snor tråden lite... Hur illa passar s38 grenrör i en e30? på en s38 då givetvis.
hade s38 grenrör i min E30

Berätta mer :]
du känner "fittwille" va?
hässelby villastad, hade en fiat chroma som han avgudade och byggde en 323 turbo som aldrig blev klar?
wendelmark nylander lr nått i efternamn
snickrar på sin S4a nu
Posted: 27 Jun 2007, 16:35
by perf
Vet att Kempowers stegIII ger 40hk på b38
Posted: 27 Jun 2007, 16:39
by BRUZZE
perf wrote:Vet att Kempowers stegIII ger 40hk på b38
och det innebär?
Posted: 27 Jun 2007, 16:58
by perf
Posted: 27 Jun 2007, 21:05
by BRUZZE
422 vore ngt=)
men satans så dyrt!
Posted: 27 Jun 2007, 22:37
by robbz
BRUZZE wrote:robbz wrote:har en kompis som har byggt en m5 3,6 maskin, när han besiktar den så kör han med en adapter på grenröret, annars samma setup som med turbon, (ja en annan mapp i autronicen med förståss)
och den går så in i fan så mycket bättre än den gjorde innan, trots kompsänkningen.
/mvh
vad är gjoirt me motorn för att han ska kunna köra me turbo?
några fler bud vad man kan få ur en sån som sugis?
han kör med verdi stakar och smidda kompsänkta kolvar (kommer ej ihåg vad han kör med) sen sitter det en mls stålpackning ihop med ARP bult.
/mvh
/mvh
Posted: 28 Jun 2007, 17:12
by BRUZZE
Mackanoz wrote:Amplify wrote:snor tråden lite... Hur illa passar s38 grenrör i en e30? på en s38 då givetvis.
hade s38 grenrör i min E30

då kan man ju kanske fråga dig vad som måste göras för att få ner en s38 i en e30, förutom skohorn och glidmedel
folk säger banka lite i torpeden, är det slå lite me hammare eller kapa bort halv?
sen så tar man ppf;s motorfästen.
tipps på låda till det m535 och m5 funkar eller? kardan till det?