Page 1 of 1
M3 E36 3.0
Posted: 22 Jan 2006, 15:35
by LiMPAN
Nån som kan speca upp allt som behövs för att plocka ut 650 hållbara hk på gatsoppa?
Det skall hålla för nån repa på strippen men mest gatåka.
Re: M3 E36 3.0
Posted: 23 Jan 2006, 13:27
by Mackanoz
LiMPAN wrote:Nån som kan speca upp allt som behövs för att plocka ut 650 hållbara hk på gatsoppa?
Det skall hålla för nån repa på strippen men mest gatåka.
Får iaf säkert räkna med 100K om inte mer färdigt om du inte gör mkt själv.
Re: M3 E36 3.0
Posted: 23 Jan 2006, 14:00
by LiMPAN
Mackanoz wrote:LiMPAN wrote:Nån som kan speca upp allt som behövs för att plocka ut 650 hållbara hk på gatsoppa?
Det skall hålla för nån repa på strippen men mest gatåka.
Får iaf säkert räkna med 100K om inte mer färdigt om du inte gör mkt själv.
jo, blir väl mellan 100-150k, men skulle vilja ha det specat så man kan planera lite :>
Posted: 23 Jan 2006, 22:24
by christian l
Du kan ju kika lite på Teds bygge, fast den har i vart fall ja inte hört nått om sen PPF byggde nya grejer i den...
Posted: 23 Jan 2006, 22:31
by Bmwandreas
Kolvar
Stakar
Balansering
Special topplockspackning
ARP topp
ARP ramlager
Toppen kan du ha orig, även kammar.
788cc spridare
Tex Autronic SM4 med DIS-4 tänding
Dubbla walbro pumpar i tanken
Grenrör med PT67 P-trim 0.96 och tex en Tial44 wg
600x300x75mm ic går dit smidigt
Sen behöver du bygga ett 3" avgas.
Posted: 23 Jan 2006, 22:36
by christian l
Bmwandreas wrote:Kolvar
Stakar
Balansering
Special topplockspackning
ARP topp
ARP ramlager
Toppen kan du ha orig, även kammar.
788cc spridare
Tex Autronic SM4 med DIS-4 tänding
Dubbla walbro pumpar i tanken
Grenrör med PT67 P-trim 0.96 och tex en Tial44 wg
600x300x75mm ic går dit smidigt
Sen behöver du bygga ett 3" avgas.
Kostar ca?
Posted: 23 Jan 2006, 22:38
by Bmwandreas
Borde väl bli ca 80 i delar.
Får se om jag har tid över att räkna:)
Du behöver även alla slitdelar till motorn och maskinbearbetning.
Brukar hamna runt 100 som vanligt.
Posted: 23 Jan 2006, 22:48
by christian l
Blir ju lite billigare med en m3 turbo med 600+ än en Supra
Hmmm
Posted: 23 Jan 2006, 22:48
by Bmwandreas
Ja det blir MYCKET billigare.
Posted: 23 Jan 2006, 22:50
by christian l
Bmwandreas wrote:Ja det blir MYCKET billigare.
Var är Ted då? Ja har inte sett ett skit sen ni hade den uppe hos er, körde han nått sen på strippen osv?
Posted: 23 Jan 2006, 23:03
by Bmwandreas
Han rev motorn, och såg att hans wössner kolvar gått sönder pga fel design.
Han tröttnade lite då, men han ska ut igen i sommar.
Posted: 23 Jan 2006, 23:04
by LiMPAN
tackar!
Andreas, PM'a hur mkt det kostar monterat, mappat o klart.
Posted: 23 Jan 2006, 23:06
by christian l
Bmwandreas wrote:Han rev motorn, och såg att hans wössner kolvar gått sönder pga fel design.
Han tröttnade lite då, men han ska ut igen i sommar.
Tråkigt... Hur mycket mods var de för att kunna montera turbon som ni gjorde på den, fick ni ändra lutning på motorn? Vet att innerskärmen fick ge sig av
Vart fruktansvärt snyggt det ni byggde iallafall.
Posted: 23 Jan 2006, 23:08
by Bmwandreas
LiMPAN wrote:tackar!
Andreas, PM'a hur mkt det kostar monterat, mappat o klart.
Borde vara ungefär 160k.
Posted: 23 Jan 2006, 23:10
by Bmwandreas
christian l wrote:Bmwandreas wrote:Han rev motorn, och såg att hans wössner kolvar gått sönder pga fel design.
Han tröttnade lite då, men han ska ut igen i sommar.
Tråkigt... Hur mycket mods var de för att kunna montera turbon som ni gjorde på den, fick ni ändra lutning på motorn? Vet att innerskärmen fick ge sig av
Vart fruktansvärt snyggt det ni byggde iallafall.
Inte mycket förutom att kapa sönder halva bilen
Men grenröret var fruktansvärt att bygga.
Jag skulle satt den där nere!
Posted: 24 Jan 2006, 18:33
by LiMPAN
Bmwandreas wrote:LiMPAN wrote:tackar!
Andreas, PM'a hur mkt det kostar monterat, mappat o klart.
Borde vara ungefär 160k.
ok, återkommer när det börjar bli dax.